روسیه آماده است به ایران سامانه دفاع موشکی اس-400 عرضه کند

© Sputnik / Department of the information support of the Baltic region /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه آماده است تا به ایران مجموعه دفاع موشکی اس-400 را عرضه کند
روسیه آماده است تا به ایران مجموعه دفاع موشکی اس-400 را عرضه کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه آماده است تا مجموعه دفاع موشکی اس-400 را به ایران عرضه کند ولی تابحال در این رابطه از تهران درخواستی دریافت نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، بخش مطبوعاتی همکاریهای نظامی-فنی روسیه گفت: روسیه آماده است تا مجموعه دفاع موشکی اس-400 را به ایران تحویل دهد ولی تابحال در این رابطه از تهران درخواستی دریافت نکرده است. برای گفتگو در مورد فروش مجموعه دفاع هوایی اس-400 آماده هستیم، از جمله با ایران. علاوه بر این، این تجهیزات شامل محدودیت های اعمال شده توسط قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در 20 ژوئن 2015 نمی شود. ما از طرف شرکای خودمان تابحال درخواست رسمی در اینباره نداشتیم.

اس-400 یک سیستم دفاع هوایی منحصر به فرد است که قادر به مقابله با هواپیماهای جدید و موشک های مدرن می باشد.

سردار تقی‌زاده، جانشین وزیر دفاع ایران پیشتر در گفتگو با اسپوتنیک در خصوص خرید سامانه های دفاعی روسی اظهار داشته بود که "ما پیشرفت های تحقیقاتی بسیار خوبی در زمینه های موشکی به صورت داخلی و بومی داشتیم و در این زمینه موفق بودیم و فکر می کنم دیگر نیازی به خرید تجهیزات اینچنینی نداشته باشیم. روند کار در اخل کشور و بومی سازی و خوداتکایی به رونق خود رسیده و همین روند را در آینده نیز دنبال خواهیم کرد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала