نشست سه جانبه ایران، روسیه و چین

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / نشست سه جانبه ایران، روسیه و چین
نشست سه جانبه ایران، روسیه و چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روز پیش از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام، نمایندگان ایران، روسیه و چین عصر پنجشنبه به منظور بررسی تحولات مرتبط با این توافق در نشستی سه جانبه در وین شرکت کردند.

عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
ایران دیگر نمی تواند یک‌جانبه به توافق برجام عمل کند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده ایران در سازمان های بین المللی در وین، با انتشار پیامی در توئیتر، این ملاقات را که با حضور عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران برگزار شد سازنده و مثبت خواند.
عراقچی پیشتر در گفت وگو با خبرنگاران گفته بود صبر راهبردی ایران به پایان رسیده و ما بیش از این تحمل نمی‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران یک سویه و یک‌جانبه به توافق برجام عمل کند و آن را اجرا کند ولی دیگران به تعهدات خود عمل نکنند.
وی افزود: کشورهای باقیمانده در برجام نتوانستند خروج آمریکا از برجام را برای ایران جبران کنند. تهران در طول یک سال گذشته تحمل، تأمل و صبر راهبردی از خود نشان داده است، فرصت کافی در اختیار کشورهای باقیمانده در برجام به خصوص کشورهای اروپایی قرار داده تا به تعهداتشان در برجام عمل کنند و فرصت کافی برای دیپلماسی ایجاد کرد ولی به نتیجه‌ای باید و شاید نتوانستیم دست پیدا کنیم.
معاون وزیر امور خارجه ایران سپس عنوان کرد: ما از مواضع سیاسی کشورهای اروپایی و سایر کشورهای باقیمانده در برجام علیه خروج آمریکا از این توافق بین المللی استقبال می‌کنیم ولی این مواضع سیاسی باید به گامهای عملیاتی ترجمه شود.
وی با بیان اینکه فردا کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونین سیاسی کشورهای عضو برجام در وین برگزار می‌شود، افزود: امیدوارم در کمیسیون مشترک شاهد اقدامهای عملی و ملموس از سوی کشورهای عضو برجام به خصوص کشورهای اروپایی باشیم وگرنه در این صورت ایران به تصمیم خود در ارتباط با کاهش تعهدات برجامی‌اش که کاملاً تصمیمی قانونی و بر اساس حقوقش در برجام است، ادامه می‌دهد و هیچ تردیدی در این نخواهد بود.
نشست کمیسیون مشترک برجام فردا با حضور نمایندگان کشورهای عضو این توافق در حالی در وین برگزار می‌شود که مهلت تعیین‌شده از سوی ایران برای آغاز کاهش تعهداتش در برجام به پایان رسیده و انتظار می‌رود اروپا پیشنهاد معقولی را برای متقاعد کردن تهران به ادامه پایبندی کامل به تعهداتش ارائه دهد.
گزارش ها حاکی است اروپایی‌ها قرار است اجرایی شدن خط اعتباری چند میلیون یورویی برای تسهیل مراودات تجاری ایران و اروپا را اعلام کنند.
هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست فردا را برعهده دارد در توییتی از وین، از کمیسیون مشترک برجام با عنوان کانال مهم برای بحث و تبادل نظر درباره اجرای برجام یاد کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала