فاصله ده دقیقه ای ترامپ تا جنگ با ایران

© AP Photo / Alex Brandonفاصله ده دقیقه ای ترامپ تا جنگ با ایران
فاصله ده دقیقه ای ترامپ تا جنگ با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم ایمی کلوبوشار سناتور آمریکایی اعلام کرد فاصله دونالد ترامپ تا کشاندن امریکا به جنگ با ایران "ده دقیقه و یک پیام توئیتری" است.

به گزارش اسپوتنیک، خانم ایمی کلوبوشار در جریان مناظرات نلویزیونی نامزدهای دموکرات سمت ریاست جمهوری امریکا در پاسخ به سوالی درباره تشدید تنش در روابط امریکا با ایران ضمن بیان این مطلب گفت:" من فکر نمی کنم که ما باید با ربودشامبر در ساعت 5 صبح به سیاست خارجی بپردازیم".
کلوبوشار و دیگر دموکرات ها خروج ترامپ از برجام در ماه مه سال گذشته را مورد انتقاد قرار دادند.
شایان ذکر است که روز پنجشنبه، 20 ژوئن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی را در حین تجاوز به فضای سرزمینی ایران، مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان هدف قرار داده است.
فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد که سامانه دفاع ضد موشکی ایران پهپاد آمریکایی را بر فراز آبهای تنگه هرمز و حریم هوایی بین‌المللی هدف قرار داده است. ترامپ پس از سرنگونی پهپاد امریکایی در توئیتر خود نوشته بود ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده است و دیرتر اعلام کرد به دنبال سرنگونی پهپاد ابتدا دستور اجرای عملیات جنگی علیه ایران را صادرکرد اما این عملیات را ده دقیقه قبل از آغاز آن لغو کرد.
بتازگی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد، در صورت تجاوز دوباره به مرزهای ایران، آمریکا پاسخ سخت تری دریافت خواهد کرد
علی لاریجانی به ساقط کردن پهپاد آمریکایی گفت: مقابله با متجاوز وظیفه ذاتی نیروهای مسلح است و اگر دشمنان به حریم ایران تجاوز کنند، با آنها مقابله می شود همانطور که این پهپاد به آب های سرزمینی ایران تجاوز کرد و ساقط شد. در شورای عالی امنیت ملی ایران درخصوص این پهپاد بحث شد و مشخص گردید که به مرزها تجاوز کرده و براساس حق خود با آن مقابله کردیم و این تیزبینی ارزشمند است و باید از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала