کاهش تنش تحریمی ممکن است؟

© Sputnik / Sergey Mamontovشهر تهران، پایتخت ایران
شهر تهران، پایتخت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از کارکردهای وزارت اقتصاد ایران در دوره اخیر امن کردن فضا برای فعالان اقتصادی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد اعلام نمود که یکی از کارکردهای وزارت اقتصاد در دوره اخیر امن کردن فضا برای فعالان اقتصادی است.

وی د رادامه افزود:«چه به لحاظ بودجه و چه به لحاظ درآمدی راهکارهایی را اتخاذ کرده‌ایم تا حداقل تنش به کشور وارد شود. با توجه به اینکه در شرایط تحریمی هستیم دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه و دوگانه‌سازی بین دولت و ملت است تا جامعه را در معرض تنش قراردهد.در شرایط فعلی دست ما برای مقابله با اقدامات دشمن پر است اما از بیان راهکارهای اتخاذ شده در فضای عمومی معذوریت داریم.

در حالی که برخی دوستان نگران کاهش درآمدهای مالیاتی در سال 97 بودند اما با تلاش همکاران در سازمان مالیاتی به رغم پیش‌بینی‌های مبنی بر درآمد زیر 100 هزار میلیارد تومان حدود 109 هزار میلیارد تومان تحقق درآمد مالیاتی ثبت شد و به این ترتیب میزان تحقق درآمدهای مالیاتی در سال گذشته 97 درصد بود.

چه به لحاظ بودجه و چه به لحاظ درآمدی راهکارهایی را اتخاذ کرده‌ایم تا حداقل تنش به کشور وارد شود راهکارهای اتخاذ شده تا در دوره کاهش درآمدهای نفتی به سایر درآمدهای پاک و درست متوسل شویم و تا آرزوی دیرینه بودجه بدون نفت محقق شود».

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط‌مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала