ترامپ صلح و امنیت جهانی را نابود می کند

© Photo / IRNAسیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا راه دیپلماسی با دولت آمریکا را برای همیشه مسدود کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»،سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تحریم‌های روز 24 ماه ژوئن‌ آمریکا علیه رهبر انقلاب اسلامی،وزیر امور خارجه و جمعی از فرماندهان سپاه اظهار داشت که دولت ترامپ در حال نابودی همه سازوکارهای جا افتاده بین المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است.

عباس موسوی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «تحریم بی حاصل رهبری ایران و نیز فرمانده دیپلماسی کشور یعنی بسته شدن همیشگی راه دیپلماسی با دولت مستاصل آمریکا. دولت ترامپ در حال نابودی همه سازوکارهای جا افتاده بین المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است».

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه 24 ماه ژوئن،با صدور فرمان اجرایی جدید، تحریم‌های جدیدی علیه ملت ایران وضع کرد تا به زعم خود ایران به میز مذاکره باز گردد. در این راستا استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا پس از امضای این فرمان در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:«تحریم‌های امروز بر نهاد رهبری ایران اعمال می‌شود.علیرضا تنگسیری (فرمانده نیروی دریایی سپاه) که به بستن تنگه هرمز تهدید کرده بود؛ امیر علی حاجی زاده (فرمانده هوافضای سپاه) که مسئول سرنگونی پهپاد آمریکایی است، محمد پاکپور (فرمانده نیروی زمینی سپاه) هم به این فهرست افزوده شده‌اند.

 همچنین رئیس جمهوری به من دستور داد که اواخر هفته، ظریف را هم به فهرست تحریم شدگان اضافه کنم.همانگونه که رئیس جمهوری گفت این اقدامات برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره برای دسترسی به یک توافق جامع است. این اظهارات در حالی بیان شد که روز گذشته نشست بسته شورای امنیت درباره تجاوز پهپاد آمریکایی به حریم هوایی ایران بدون حضور نماینده ایران برگزار شد».

سردار سرتیپ مرتضی قربانی مشاورعالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
مشاور فرمانده کل سپاه آمریکا را تهدید کرد

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا چندی پیش در اقدامی مغایر قوانین بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که بخشی از نیروهای رسمی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران است، در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا را تصویب کردند.

پنجم ماه مه جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در این خصوص گفت که واشنگتن به منظور مقابله با سیاست های ایران، بمب افکن هایی را در خاورمیانه مستقر خواهد کرد و یک گروه تجهیزات نظامی به رهبری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به این منطقه ارسال می کند. این ناو آمریکایی هم اکنون در دریای مدیترانه قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала