خنثی شدن حملات سایبری به ایران

© Flickr / West Point - The US Military Academyحملات سایبری
حملات سایبری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جهرمی:میلیون ها حمله سایبری به ایران را با سپر دژفا خنثی کردیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حملات سایبری به ایران گفت که در سال گذشته 33 میلیون حمله را با سپر دژفا خنثی کردیم و حمله موفقی از آنها صورت نگرفته است.

محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت:«رسانه‌ها از صحت حمله سایبری ادعایی به ایران پرسیدند. باید بگویم که مدت‌هاست ما با تروریسم سایبری —مثل استاکس‌نت- و یکجانبه‌گرایی-مثل تحریم‌ها- مواجهیم. نه یک حمله، بلکه در سال گذشته 33 میلیون حمله را با سپر دژفا خنثی کردیم. حمله موفقی از آنها صورت نگرفته، هرچند تلاش‌های زیادی می‌کنند.

طرح دژفا، سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات که همراه با توسعه فناوری از حریم شخصی افراد محافظت می‌کند و هدف آن مقابله با حملات سایبری، حمایت از تداوم خدمات دیجیتال، جلوگیری از کلاهبرداری، نشر اطلاعات و شناسایی بدافزارهاست».

حملات سایبری عصر روز 20 ماه ژوئن توسط نیروهای فرماندهی سایبری آمریکا آغاز شد. عملیات پیشتر طراحی شده بود اما هفته ها و حتی ماه ها طول کشیدتا اجرایی بشود. این گزینه واکنش به حادثه ای بود که برای پهپاد آمریکایی اتفاق افتاد. این پهپاد توسط نظامیان ایرانی سرنگون شد.  این اولین مورد حمله واقعی فرماندهی سایبری پس از ماه می سال جاری است.

پیشتر خبرگزاری اسوشیتد پرس به نقل از شرکت ویژه امنیت سایبری اعلام کرده بود که ایران همچنین در این اواخر تعداد حملات سایبری خود علیه دولت آمریکا و زیر ساخت های بسیار مهم ایالات متحده را آغاز کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала