تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا پس از منهدم شدن پهپاد این کشور توسط ایران، تحریم های جدیدی را علیه تهران اعمال می کند.

به گزارش اسپوتنیک، آمریکا تصمیم دارد امروز دوشنبه و پس از هدف قرار گرفتن پهپاد این کشور توسط سپاه پاسداران ایران، تحریم های جدیدی علیه تهران اعمال کند.

اجازه ترامپ برای حمله سایبری به سیستم های هدایت موشک ایران - اسپوتنیک ایران
اجازه ترامپ برای حمله سایبری به سیستم های هدایت موشک ایران

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه از اعمال تحریم های جدید علیه ایران خبر داد. وی در عین حال توضیحات بیشتری ارائه نداد و تنها گفت که این تحریم ها برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای است.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با سی ان ان گفت: انتظار میرود که رئیس جمهور تحریم های جدیدی علیه تهران در پاسخ به منهدم کردن پهپاد این کشور و حمله به تانکرهای نفتی در دریای عمان که مشخصا توسط ایران صورت گرفته،  اعمال کند.

شایان ذکر است سپاه پاسداران ایران در نخستین ساعات بامداد 20 ژوئن، پهپاد شناسایی «گلوبال هاوک» آمریکا را که به گفته آنها به حریم سرزمینی ایران تجاوز کرده بود را در منطقه روبه‌روی کوه‌ مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه قرار داده و سرنگون کردند.

فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد که سامانه دفاع ضد موشکی ایران پهپاد آمریکایی را بر فراز آبهای تنگه هرمز و در حریم هوایی بین‌المللی هدف قرار داده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی در توئیتر خود نوشت که ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала