تغییر مسیرهای پروازی خطوط هوایی امارات

© REUTERS / Stringerتغییر مسیرهای پروازی خطوط هوایی امارات
تغییر مسیرهای پروازی خطوط هوایی امارات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امارات متحده عربی از خطوط هوایی خواست تا از پرواز در مسیرهای خطرناک منطقه امتناع کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ENA، اداره هواپیمایی غیرنظامی امارات متحده عربی از تمام شرکت‌های هواپیمایی خواست تا از مسیرهایی موجود در خاورمیانه که در مناطق دارای خطرات بالقوه برای هواپیماهای غیرنظامی هستند، امتناع کنند.

ادامه یافتن پرواز هواپیماهای روسیه برفراز تنگه هرمز - اسپوتنیک ایران
ادامه یافتن پرواز هواپیماهای روسیه برفراز تنگه هرمز

این آژانس خبری می‌نویسد: "در ارتباط با آخرین رویدادهای رخ داده در منطقه، برای اطمینان از ایمنی حمل و نقل هوایی غیرنظامی، به عنوان بخشی از اقدامات احتیاطی، اداره هواپیمایی غیرنظامی از شرکت‌های هواپیمایی در کشور خواست تا اقدامات لازم را انجام داده و از پرواز به مناطقی که هواپیماهای غیرنظامی در معرض خطر قرار دارند، خودداری کنند."

روزنامه Gulf News چاپ امارات در روز جمعه گزارش داد که تمام خطوط هوایی ملی امارات متحده عربی مسیرهای پرواز خود را پس از آنکه مقامات آمریکایی پرواز هواپیماهای آمریکایی را در حریم هوایی ایران در تنگه هرمز و دریای عمان منع کردند، تغییر دادند.

در نخستین ساعات بامداد 20 ژوئن، یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی ایران در منطقه روبه‌روی کوه‌ مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد که سامانه دفاع ضد موشکی ایران پهپاد آمریکایی را بر فراز آبهای تنگه هرمز و حریم هوایی بین‌المللی هدف قرار داده است. ترامپ پس از سرنگونی پهپاد امریکایی در توئیتر خود نوشته بود ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала