پیام هشدار آمیز ترامپ برای ایران

© AFP 2023 / Mandel Ngan پیام ترامپ برای ایران
پیام ترامپ برای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران از طریق عمان پیام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را دریافت کرد.
تزلزل ترامپ در حمله به ایران - اسپوتنیک ایران
تزلزل ترامپ در حمله نظامی به ایران

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را رویترز با استناد به منابع ایرانی خود اطلاع داده است.

گفته می شود در  پیام ترامپ درباره حمله به جمهوری اسلامی هشدار داده شده و به تهران برای پاسخ وقت داده می شود.

در نخستین ساعات بامداد 20 ژوئن، یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه‌مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.
دیرتر فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد که سامانه دفاع ضد موشکی ایران پهپاد آمریکایی را بر فراز آبهای تنگه هرمز و حریم هوایی بین‌المللی هدف قرار داده است.
ترامپ پس از سرنگونی پهپاد امریکایی در نوئیتر خود نوشته بود ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده اما دیرتر گفت فکر نمی کند جمهوری اسلامی این کار را عمداً انجام داده باشد.
اندکی بعد اعلام شد دونالد ترامپ پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی دستور داده بود به ایران حملات نظامی صورت بگیرد اما سپس این عملیات را لغو کرد.
همچنین گزارش داده اند عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران در تماس تلفنی با سفیر سوئیس، حافظ منافع امریکا در ایران در رابطه با تجاوز پهپاد امریکایی به حریم هوایی ایران اعتراض کرده است.
در این رابطه پنتاگون دیروز برنامه و نقشه مسیر پرواز پهپاد RQ-4 را که توسط پدافند هوایی ایران سرنگون شده، منتشر کرد تا ثابت کند که این پهپاد در حریم هوایی بین المللی قرار داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала