چرا پهپاد آمریکا بسوی ایران پرواز کرد؟+عکس

© REUTERS / James Lawler Dugganآمریکا
آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا بهتر است به جای جنگ‌افروزی به امور داخلی خود بپردازد.

به گزارش اسپوتنیک در نخستین ساعات روز 20 ژوئن یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد. این پهپاد با آتش سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مورد هدف قرار گرفت و ساقط شد.

به گزارش خبرگزاری «فارس»این سامانه پدافندی میان برد برای انهدام انواع اهداف هوایی در ارتفاع متوسط است که از قابلیت درگیری با اهداف تا ارتفاع 27 کیلومتری برخوردار است. سامانه پدافندی «سوم خرداد» قابلیت انهدام اهداف را در برد 75 کیلومتری دارد و می‌تواند به طور همزمان با 4 هدف درگیر شود. مقابله با هواپیماهای تاکتیکی و استراتژیک، بالگرد، موشک های کروز و پهپاد از جمله ماموریت‌های این سامانه است که می تواند در شرایط جنگ الکترونیک نیز به خوبی اهداف خود را سرنگون کند.

کاربران شبکه های اجتماعی واکنش های متفاوتی نسبت به این حادثه نشان دادند. یک یاز کاربران در اینستاگرام نوشت:به نظر می‌رسد پهپاد جاسوسی آمریکا، 11 هزار کیلومتر از خانه خود دور شده است. بهتر نیست آمریکا به جای تجاوز به قلمرو کشورها و دخالت و جنگ‌افروزی در منطقه ما، به امور داخلی خودش بپردازد؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала