پوتین خسارات ناشی از تحریم ها برای روسیه و دیگر کشورها را حساب کرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین خسارات ناشی از تحریم ها برای روسیه و دیگر کشورها را حساب کرد
پوتین خسارات ناشی از تحریم ها برای روسیه و دیگر کشورها را حساب کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد روسیه و غرب بر اثر تحریم هایی که علیه همدیگر اعمال کردند،هردو با ضررها و خساراتی روبرو شدند اما تاکید کرد روسیه از منافع ملی خود عقب نشینی نخواهد نمود.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین در برنامه سالانه "ارتباط مستقیم" با شهروندان روسیه گفت:" طبق محاسبات کارشناسان، در نتیجه تحریم ها و محدودیت های اعمال شده از سال 2014 ، روسیه حدود 50 میلیارد دلار، اتحادیه اروپا حدود 240 میلیارد دلار، آمریکا حدود 17 میلیارد دلار و ژاپن 27 میلیارد دلار ضرر کردند".
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد این ضررها بر فرصت های شغلی در کشورهای نامبرده از جمله اتحادیه اروپا تاثیر گذاشته و "آنها دارند بازار ما را از دست می دهند".
پوتین افزود روسیه از لحاظی به خاطر محدودیت ها سود برده و برنامه های جایگزینی کالاهای وارداتی خود را به میزان 667 میلیارد روبل اجرا کرده است.
رئیس جمهور روسیه افزود حتی اگر از مسکو منافع ملی بنیادی خود و از جمله در مسائل کریمه و دنباس عقب نشینی می کرد، وضع بطور بنیادی تغییر نمی کرد و چین را مثال زد که از جمله در زمینه افزایش تعرفه کالاهای صادره به ایالات متحده و وضع در رابطه با شرکت هواوی دچار مشکلات زیادی در روابط خود با واشنگتن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала