محورهای گفتگوی دبیران شورای امنیت ملی روسیه و ایران

CC BY 4.0 / tasnim news agency / محورهای گفتگوی دبیران شورای امنیت ملی روسیه و ایران
محورهای گفتگوی دبیران شورای امنیت ملی روسیه و ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیران شورای امنیت ملی ایران و روسیه در دیداری دوجانبه پیرامون آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، نیکلای پاتروشف و علی شمخانی دبیران شورای امنیت ملی ایران و روسیه امروز چهارشنبه در دیداری دوجانبه پیرامون آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و روند همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه مسکو و تهران دیدار و گفتگو کردند.
پاتروشف ضرورت با تاکید به جلوگیری از مداخله غیرقانونی آمریکا در سوریه و متوقف‌سازی برخی اقدامات نظامی اسراییل در این کشور گفت: اقداماتی که می‌تواند به بحران جاری در سوریه دامن بزند به هیچ وجه مورد تأیید روسیه نیست.
دبیر شورای امنیت ملی روسیه در ادامه و در خصوص نشست سه‌جانبه مقامات عالی امنیت ملی روسیه، آمریکا و اسرائیل که با موضوع بررسی تحولات سوریه به‌زودی در اسرائیل انجام خواهد شد اظهار داشت: نتایج این نشست را به جمهوری اسلامی ایران که شریک راهبردی ما در منطقه است ارائه خواهیم کرد.

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران - اسپوتنیک ایران
سفر علی شمخانی به روسیه

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در جریان این دیدار درباره برگزاری موفق دهمین اجلاس مقامات عالی امنیتی 5 قاره جهان گفت: افزایش روند کیفی این نشست‌ها و بررسی تهدیدات و فرصت‌های مشترک امنیتی از سوی نمایندگان ارشد کشورهای مختلف اثرات قابل قبولی در شکل‌گیری رویکردهای مشترک در این خصوص داشته است.
شمخانی در ادامه افزود: تداوم روند سیاسی آستانه برای سرعت دادن به ایجاد ثبات پایدار بر اساس خواست و اراده مردم این کشور ضروری است.
وی در تبیین تصمیمات اتخاذشده از سوی ایران برای کاهش تعهدات خود در برجام که در پاسخ به بدعهدی آمریکایی‌ها و کشورهای اروپایی است اظهار داشت: ایران در چارچوب بندهای 26 و 36 برجام به‌صورت گام به گام کاهش تعهدات خود را برای مقابله با رفتار غیر قابل قبول طرف‌های مقابل که صرفاً تأمین‌کننده نفع یک‌جانبه است ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала