برگزاری نشست كمیسیون مشترك برجام در وین

© Photo / IRNAبرگزاری نشست كمیسیون مشترك برجام در وین
برگزاری نشست كمیسیون مشترك برجام در وین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشست كمیسیون مشترك برجام با حضور معاونان وزرای خارجه کشورهای عضو در وین برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام با مشارکت معاونان وزرای خارجه کشورهای عضو، 28 ژوئن در وین برگزار خواهد شد.
در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه ایران آمده است: نشست اعضای برجام بین ایران و کشورهای بزرگ در روز 28ام ماه جاری در وین با حضور معاونان وزرای امور خارجه روسیه، ایران، فرانسه، چین، بریتانیا و آلمان برگزار خواهد شد.

ایران: مهلت 60 روزه ایران در برجام قابل تمدید نیست - اسپوتنیک ایران
ایران: مهلت 60 روزه ایران در برجام قابل تمدید نیست

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. در طی سال گذشته، آمریکا تلاش کرد تا خرید نفت ایران را به صفر برساند. در سالگرد خروج امریکا از برجام، ایران اعلام نمود که اکنون حق خود می داند به برخی از تعهدات خود در قالب برجام عمل ننماید.
در این راستا، تهران، 60 روز به اعضای باقی مانده در برجام زمان داد تا از منافع ایران محافظت کند و در عین حال وعده داد تا به تعهدات معلق شده خود در چارچوب برجام، در صورت برطرف شدن مشکلات ناشی از اقدامات ایالات متحده، بازگردد.
در همین راستا بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، اعلام کرد که ایران تا اواخر ماه جاری از سقف ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده که پیش‌تر تعیین شده بود، عبور خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала