واکنش عربستان به گزارش سازمان ملل متحد در خصوص قتل خاشقجی

© AP Photo / Hasan Jamaliواکنش عربستان به گزارش سازمان ملل متحد در خصوص قتل خاشقجی
واکنش عربستان به گزارش سازمان ملل متحد در خصوص قتل خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی گزارش سازمان ملل درباره قتل جمال خاشقجی واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی به گزارش سازمان ملل درباره قتل جمال خاشقجی واکنش نشان داده و اظهار داشت که ریاض هرگونه تلاش برای ضربه زدن به حاکمیت عربستان را محکوم می‌کند.
الجبیر در توئیتی نوشت: دولت عربستان دستور تحقیقات لازم درباره قتل جمال خاشقجی را صادر کرد و این تحقیقات به دستگیری چندین متهم منجر شد و تحقیقات ادامه دارد.
وی در ادامه افزود: دستگاه‌های قضایی در عربستان تنها مرجع رسیدگی به پرونده قتل خاشجقی هستند و با استقلال تمام به این کار خواهند پرداخت. در محاکمه های صورت گرفته در زمینه پرونده خاشقجی نمایندگانی از ترکیه و سفارتخانه‌های کشورهای عضو شورای امنیت و همچنین ترکیه حضور داشتند.
وزیر مشاور در امور خارجی عربستان در ادامه می‌نویسد: ما هرگونه تلاش برای ضربه زدن به حاکمیت عربستان را محکوم می کنیم و بر سر حاکمیت و استقلال نهادهای قضایی خود درباره اعلام نظر در خصوص قتل خاشقجی کوتاه نخواهیم آمد.

لازم به ذکر است که گنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در گزارش خود مربوط به قتل جمال خاشقچی که امروز منتشر شد، ریاض را در قتل این روزنامه نگار سعودی متهم نمود. در این گزارش آمده است: قتل جمال خاشقچی یک جنایت بین‌المللی بود. جمع‌بندی گزارشگر ویژه این است که آقای خاشقچی، قربانی قتل عمد و اعدام از پیش برنامه‌ریزی‌شده بود. دولت عربستان سعودی عطف به قوانین حقوق بشری بین‌المللی مسئول آن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала