ضربه واجا به شبکه جاسوسی آمریکا

© Fotolia / Glebstockجاسوسی
جاسوسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت اطلاعات توانست به شبکه جدیدی از جاسوسان آمریکا ضربه بزند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»،مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات از وارد کردن نخستین ضربه جهانی به شبکه جاسوسی آمریکا در بستر سایبری با محوریت وزارت اطلاعات ایران خبر داد.

وی با اعلام این خبر اظهار کرد:«ما در یک عملیات دیگر توانستیم شبکه جدیدی از جاسوسان آمریکا را هم مورد ضربه قرار دهیم که این موضوع مربوط به ماه‌های اخیر است و جزئیات آن بعد از طی روند قضایی این جاسوسان با شرح عملیات وزارت اطلاعات در این زمینه اعلام و برخی از مستندات فعالیت‌های ماموران CIA در خارج از کشور و اطلاعات مربوط به این جاسوسان منتشر خواهد شد.

امارات متحده عربی - اسپوتنیک ایران
ایجاد شبکه جاسوسی امارات با کمک سی.آی.ای

محور فعالیت‌های ضدجاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی محدود به داخل کشور نیست و از ابعاد جهانی آن به عنوان عملیات ضدجاسوسی بین‌المللی تعبیر می‌کنیم. بیشترین فضایی که آمریکا از آن علیه کشورمان استفاده می‌کند، فضای سایبری است. به شکلی که آمریکایی‌ها علاوه بر حملات سایبری از فضای سایبر برای برقراری ارتباط با جاسوسان خود در سراسر جهان استفاده می‌کنند.

آنان با استفاده از سیستم‌های امن ارتباطی در فضای سایبر از این بستر به سود خود استفاده می‌کنند.از آنجا که آنان برای برقراری ارتباط امن با جاسوسانشان در دنیا از پوشش سایت‌ها استفاده می‌کردند — به شکلی که سایتی که در ظاهر مربوط به حوزه بهداشت، سلامت و ورزش بود با پسوردی به سیستم امن ارتباطی آنان راه پیدا می‌کرد — ما توانستیم جاسوس‌ها را از طریق نفوذ به این فضا شناسایی کنیم.

شناسایی این جاسوسان تنها محدود به ایران نبود هرچند که سایت‌های فارسی نیز در میان این قبیل سایت‌ها وجود داشت بلکه موضوع شناسایی ما به حوزه جهانی نیز گسترده شده و سایت‌هایی در سطح جهانی شناسایی شده‌اند.با برخی از آنان برخورد قضایی انجام شده و با برخی دیگر به عنوان فرصت نگاه شده و از آنان برای نفوذ به شبکه جاسوسی آمریکا بهره‌برداری شده است.

حوزه‌های دسترسی جاسوسان مرتبط با CIA صنعتی، نظامی، سایبری، اقتصادی و زیرساختی بوده است».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала