اجرای برنامه ساخت واحدهای نیروگاه اتمی بوشهر

© AP Photo / Mehdi Ghasemi, Fileاجرای واحدهای نیروگاه اتمی بوشهر
اجرای واحدهای نیروگاه اتمی بوشهر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چهار واحد نیروگاه حرارتی در ایران ساخته خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، وزیر نیروی ایران اظهار داشت که همکاری‌های مربوط به آب بعد از 4 سال بین ایران و روسیه از سر گرفته می‌شودو

رضا اردکانیان وزیر نیرو در اختتامیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه اظهار داشت:«در این اجلاس 12 سند همکاری را به امضا ‌رساندیم که از جمله آن تفاهم نامه‌ای برای بهینه‌سازی نیروگاه رامین اهواز است و یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های مختلف مربوط به انرژی الکتریسیته است.

ارسال لوکومتیوهای روسی به ایران برای پروژه راه آهن - اسپوتنیک ایران
ارسال لوکومتیوهای روسی به ایران برای پروژه راه آهن

در حوزه همکاری‌های حمل و نقلی شرایط خوبی برای آغاز عملیات اجرایی پروژه برقی سازی راه آهن گرمسار اینچه‌برون فراهم شد و تا 2 ماه آینده با انجام تعهداتی که بر عهده همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی و همچنین در روسیه هست کار اجرایی پروژه آغاز شود.

در زمینه مربوط به انرژی نیز اجرای توافقات مربوط به واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر مورد تاکید قرار گرفت و کار به نحو مناسبی در حال پیشرفت است.با توجه به شرایط فعلی می‌توان مجموع مذاکرات را اراده سیاسی رهبران 2 کشور برای ادامه فعالیت‌ها در زمینه انرژی تلقی کرد.

کریدور سبز گمرکی و بحث‌های لازم در این زمینه یکی دیگر از سرفصل‌ها بود، در انتها نیز بحث همکاری وزارت نیروی ایران با وزارت انرژی روسیه در ارتباط با پروژه احداث 4 واحد نیروگاه حرارتی در استان هرمزگان به ظرفیت 1400 مگاوات مطرح است. انتظار ما این است که هر 2 طرف ظرف 3 ماه آینده عملیاتی شدن این پروژه مهم را شاهد باشیم.

همچنین در این اجلاس ما پس از 4 سال توقف در زمینه همکاری‌های مربوط به آب در کارگروه مربوط به این موضوع زمینه‌هایی را برای همکاری مشترک چه در زمینه انتقال تکنولوژی و چه استفاده از ظرفیت‌های خدمات فنی و مهندسی آغاز کردیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала