عدم دسترسی دو میلیارد نفر به آب آشامیدنی

© Depositphotos.com / Sandra Cunninghamصابون
صابون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
3 میلیارد نفر فاقد امکان شستن دست خود با صابون در خانه هستند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش منتشره در ژنو، سازمان جهانی بهداشت و یونیسف به افزایش سرمایه برای رشد و توسعه امکانات تأمین آب آشامیدنی فرا می خوانند.

در گزارش منتشره سازمان جهانی بهداشت آمده است که 2 میلیارد و 200 میلیون نفر دسترسی به آب آشامیدنی ندارند و 4 میلیارد و 200 میلیون نفر به خدمات بهداشتی در سطح مناسب  و 3 میلیارد نفر از امکان شستن دست با صابون در خانه محروم هستند.

هشدار وزرات بهداشت برای مقابله با تب کریمه - اسپوتنیک ایران
هشدار وزرات بهداشت برای مقابله با تب کریمه

کارشناس  یونیسف با تفسیر این گزارش گفت:«فقط دسترسی به آب کافی نیست. ولی اگر آب آلوده باشد و نمی توان آن را نوشید و یا منبع آب دور از دسترس است و دسترسی به دستشویی محدود است، این به آن معناست که ما به فکر کودکان جهان نیستیم».به گفته وی کودکان و والدین آنها ساکن در مناطق روستایی و فقیرنشین با خطر بیشتری روبرو می شوند.

بر طبق گزارش، از سال 2000 میلادی 1 میلیارد و 800 میلیون نفر به امکانات تأمین آب آشامیدنی دسترسی پیدا کردند و 2 میلیارد نفر به خدمات بهداشتی. در حالی که به ارزیابی سازمان ملل 785 میلیون نفر فاقد خدمات ابتدایی تأمین آب آشامیدنی هستند و 144 میلیون نفر آنها مجبور هستند از آب رودخانه ها و دریاچه ها و دیگر منابع استفاده کنند. برای 673 میلیون نفر این وضع تغییر نکرده است. در 39 کشور افزایش رشد کمبود آب آشامیدنی مشاهده شده است که عمدتا کشورهای واقع در جنوب صحرای بزرگ آفریقا هستند که از سال 2000 میلادی جمعیت در آنجا افزایش یافته است.

3 میلیارد نفر فاقد امکان شستن دست خود در خانه با صابون هستند.بر اساس این گزارش نیمی از انسان هایی که در جهان با عدم دسترسی کافی به آب آشامیدنی مواجه اند، در آفریقا زندگی می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала