جمع آوری 11 تن زباله از اورست +ویدئو+عکس

© REUTERS / Phurba Tenjing Sherpaاورست
اورست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از اورست 11 تن زباله و 4 جسد جمع‌آوری شد.

به گزارش اسپوتنیک، مرتفع ترین قله جهان تعداد زیادی از کوهنوردان و گردشگران را بسوی خود جلب می کند. چندی پیش مقامات چین مجبور شدند مجوز صعود به قله را محدود کنند.

یکی از تأثیرات جانبی محبوبیت اورست، زباله است که در مسیر صعود از گردشگران باقی می ماند.  اورست را حتی «مرتفع ترین زباله‌دانی جهان» می نامند. با توجه به محل قرار داشتن این زباله ها، جمع آوری آنها کار فوق العاده دشواری است. هر کوهنورد که به ارتفاع بیش از 5300 متری صعود کند باید  حدود 8 کیلو زباله با خود به پایین بیاورد.

گروهی از 20 کوهنورد به تمیزکردن اورست می پردازند. در ماه های آوریل و مه 5 تن زباله از اردوگاه های مرتفع اورست جمع آوری شد. و 6 تن در اردوگاه هایی که در ارتفاعات پایین تر مستقر بودند.

افزون برآن، 4 جسد نیز از این قله به بیمارستان منتقل شد تا هویت آنها مشخص شود. در بهار سال جاری 9 نفر هنگام صعود به این قله جان سپردند و در تبت دو نفر دیگر. بطورکلی از زمان آغاز صعود به قله اورست در سال 1953،  بیش از 300 نفر جان خود را هنگام صعود به این قله از دست داده‌اند.

فصل بهار به علت شرایط جوی بهتر، یکی از پرطرفدارترین فصول برای صعود به اورست است. در این فصل، علاوه بر احتمال کمتر برف و باران، برودت هوا در قله گرم‌تر و منظره روبروی کوهنوردان هم شفاف‌تر است.

اما امسال، شرایط جوی در قله بدتر از همیشه بود. بادهای شدید، زمان مناسب برای صعود به قله را کوتاه تر کرده و همزمان تعداد زیاد کوهنوردان یک ازدحام بی سابقه بر فراز بام جهان ایجاد کرده و کوهنوردان را به اقامت بیشتر در شرایط جوی سخت و همچنین صف کشیدن در نقاط کلیدی مسیر صعود ناچار کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала