دفاع قاطعانه از برجام

© Photo / Wikipedia / Nanking2012 راکتور آب سنگین اراک در ایران
راکتور آب سنگین اراک در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین قاطعانه از توافق هسته ای با ایران دفاع خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امورخارجه چین در روز 18 ماه ژوئن در کنفرانس مطبوعاتی در خصوص جمعبندی دیدار با ولید معلم وزیر امورخارجه سوریه اعلام نمود که چین با قاطعیت تمام تعهدات خود در خصوص توافق هسته ای با ایران را اجرا می کند.

وان ای، وزیر امورخارجه چین گفت:«قاطعیت چین در دفاع از برجام پابرجاست. پکن به عنوان اقدامات مشخص با تمام طرف های امضا کننده توافق هسته ای همکاری تنگاتنگی دارد تا بتوان به پیشرفت در روند بازطراحی رآکتور هسته ای در اراک دست یافت».

ایران تولید اورانیوم غنی شده را چهار برابر کرد - اسپوتنیک ایران
ایران تولید اورانیوم غنی شده را چهار برابر کرد

سازمان انرژی اتمی ایران قبلا در باره احتمال کاهش تعهدات هسته ای خود مبنی بر عدم فروش اورانیوم غنی شده در نطنز و آب سنگین در اراک صحبت کرده بود.

هشت ماه مه سال 2018 دولت آمریکا به دستور ترامپ از توافق بین‌المللی برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» خارج شده و تمام تحریم‌های هسته‌ای ذیل این توافق را در دو بازه 90 و 180 روزه مجددا اعمال کرد.

به دنبال تشدید مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا و تعلل اروپایی‌ها در اجرای وعده‌ها و تعهدات برجامی آنها، شورای عالی امنیت ملی ایران همزمان با سالروز خروج آمریکا از برجام با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو این توافق اعلام کرد که ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

پس از انتشار این بیانیه، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران نیز با اعلام اینکه ایران به کشورهای باقیمانده در برجام 60 روز مهلت داده تا به تعهدات خود ذیل این توافق هسته‌ای عمل کنند و زمینه تأمین منافع ایران در این توافق را فراهم کنند، تأکید کرد که در نامه‌ای که به این کشورها فرستاده، پیامدهای نادیده گرفتن این ضرب‌الاجل تعیین شده را مفصل شرح داده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала