انتشار عکس های دست داشتن ایران در حمله به نفتکش ها+ویدئو

© REUTERS / U.S. Navyسوراخی در بدنه نفتکش در دریای عمان
سوراخی در بدنه نفتکش در دریای عمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون عکس های جدیدی را منتشر کرده است که گویا ثابت می کنند ایران در حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان دست داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا، عکس های بزرگی را منتشر کرده است که گویا با حمله به دو نفتکش در دریای عمان ارتباط دارد و اینکه ایران در انجام این حملات دست داشته است.

این عکس ها دو نفتکش Front Altair و Kokura Courageousرا نشان می دهند که مورد حمله قرار گرفته اند.

در عکس های ماهواره ای از Maxar Technologies از جمله نفتکش Front Altair دیده می شود که بدنه آن آسیب دیده است که به بروز انفجار و آتش سوزی فراروئید.

تعدادی از عکس ها از بالگرد نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی بدنه نفتکش ژاپنی گرفته شده است و قایق سفیدی را نشان می دهد که چند نفر در یونیفورم های سبز تیره در آن قرار دارند.

مطابق با اطلاعات پنتاگون این عکس، قایق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نشان می دهد که گویا آنها در حال دمونتاژ مین منفجرنشده هستند. در حالی که در عکس ها و اسناد ارائه شده هیچگونه ثبوت مین گذاری در نفتکش وجود ندارد. اما پنتاگون اعلام می کند که ایران در این حملات مسئول است و فیلم ویدئویی، این موضوع و مهارت دمونتاژ مین منفجر نشده را ثابت می کند.

​اوضاع پیرامون ایران در منطقه خلیج فارس در روزهای اخیر وخیم شده است. روز 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده پس از نجات در ایران به سر بردند. به نقل از سخنان سفیر روسیه در ایران، 11 روس از حادثه انفجار در یکی از نفتکش ها در دریای عمان نجات یافتند و به بندر جاسک ایران منتقل شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала