اجماع‌سازی علیه ایران محکوم به شکست است

© Fotolia / Curioso Photographyاجماع‌سازی علیه ایران محکوم به شکست است
اجماع‌سازی علیه ایران محکوم به شکست است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عملیات روانی آمریکایی ها در راستای زمینه سازی در افکارعمومی علیه ایران ناکام مانده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، عملیات روانی آمریکایی‌ها در راستای زمینه‌سازی در افکار عمومی و اجماع‌سازی جهانی علیه ایران در این مرحله ناکام مانده است. ایران باید با تمام نیرو تلاش کند تحت هیچ شرایطی و در هیچ زمانی چنین اجماعی شکل نگیرد.یکی از راهکارهای راهبردی درباره دورنگه‌داشتن سایه جنگ از سر کشور به‌شکست‌کشاندن تلاش آمریکا برای اجماع‌سازی است.

با حادثه نفتکش های که روز 13 ژوئن در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند حملات از سوی آمریکا به ایران شدت گرفته است. آمریکا و چند کشور دیگر ایارن را مسئول این حملات اعلام کردند. با وجود این، آلمان که وزیر خارجه‌شان هفته پیش در تهران بود، حتی ادعای دولتمردان آمریکا درباره دست‌داشتن ایران در حمله به کشتی‌ها را به چالش کشید و مالک کشتی ژاپنی نیز شواهدی برخلاف آن ادعا ارائه داد.

روحانی: تحریم‌های آمریکا جنگ روانی است - اسپوتنیک ایران
روحانی: تحریم‌های آمریکا جنگ روانی است

در پی چند روز التهاب و نگرانی و کوبیدن جنگ‌طلبان بر طبل جنگ‌خواهی، نقل این قول از ترامپ که به دنبال جنگ با ایران نیست، از سوی پمپئو و بیان این گزاره که «ما جنگ نمی‌خواهیم» از زبان خود او، فضای هیجانی ناشی از خبر حمله به کشتی‌ها را قدری آرام کرده است. هرچند وزیر خارجه آمریکا خود را باز هم بر دست‌داشتن ایران در حملات موصوف تأکید کرده است.

این به آن معنا است که عملیات روانی آمریکایی‌ها در راستای زمینه‌سازی در افکار عمومی و اجماع‌سازی جهانی علیه ایران در این مرحله ناکام مانده است. ایران باید با تمام نیرو تلاش کند تحت هیچ شرایطی و در هیچ زمانی چنین اجماعی شکل نگیرد. این مهم از طریق احتراز از دست‌زدن به اقدامات تحریک‌آمیز از سویی و تقویت تلاش‌های دیپلماتیک در راستای خنثی‌کردن یارگیری‌های کاخ سفید علیه ما از سوی دیگر، دست‌یافتنی است.

اوضاع پیرامون ایران در منطقه خلیج فارس دوباره در روزهای اخیر وخیم شده است. روز 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده پس از نجات در ایران به سر بردند. به نقل از سخنان سفیر روسیه در ایران، 11 روس از حادثه انفجار در یکی از نفتکش ها در دریای عمان نجات یافتند و به بندر جاسک ایران منتقل شدند.

مایک پمپئو وزیرامورخارجه آمریکا، ایران را به تشدید اوضاع در رابطه با حمله به تانکرها در دریای عمان که ایالات متحده آن را به حساب ایران می گذارد، متهم کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала