بانک‌های چندین کشور خارجی می خواهند به جایگزین روسی سوئیفت متصل شوند

© Photo / https://twitter.com/swiftcommunity/بانک‌های چندین کشور خارجی می خواهند به جایگزین روسی سوئیفت متصل شوند
بانک‌های چندین کشور خارجی می خواهند به جایگزین روسی سوئیفت متصل شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس بانک مرکزی فدراسیون روسیه گفت که بانک های چندین کشور خارجی آماده می شوند تا به عضویت سیستم روسی مشابه سوئیفت درآیند.

به گزارش اسپوتنیک، الویرا نابی اولینا، رئیس بانک مرکزی فدراسیون روسیه، در کنفرانس دانشجویی روسیه و اتحادیه اروپا در اسکولکوا گفت: بانک های چندین کشور خارجی آماده می شوند تا به عضویت سیستم روسی مشابه سوئیفت درآیند.

وی گفت: "این شبکه برای اتصال خارجی باز است. ما آن را برای شرکای تجاری خود ساخته‌ایم، اگر بخواهند عضو شوند. بانکهای چندین کشور به این شبکه متصل می‌شوند. اتصال‌های آزمایشی آماده هستند."

رئیس بانک مرکزی روسیه گفت این جایگزین روسی همان استانداردهای سوئیفت را دارد. این شبکه برای کشورهایی که به آن می پیوندند، راحت است چون لازم نیست مکانیسم‌های داخلی خود را تغییر دهند، به‌علاوه نه‌تنها بانکها بلکه کسب و کارهای بزرگ هم می‌توانند مستقیماً به آن متصل شوند. مسکو در بحبوحه تهدیدهایی مبنی بر قطع ارتباط آن با سیستم سوئیفت (جامعه جهانی ارتباطات مالی بین‌بانکی) شروع به ساخت سیستم پرداخت خود کرد که به آن SPFS (سیستم انتقال پیام‌های مالی) می‌گویند.

در همین حین، خود روسیه از SPFS استفاده می‌کند. 18 درصد انتقال‌های مالی روسیه از این طریق صورت می‌گیرند. بنابراین بانکها می‌توانند انتخاب کنند از چه سیستمی استفاده کنند و در صورت وجود هرگونه ریسک سریع تغییر سیستم دهند. در داخل روسیه ، تا کنون 500 شرکت‌کننده شامل شرکتها و مؤسسات مالی بزرگ روسیه به شبکه SPFS پیوسته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала