تلاش ایران برای سرنگون کردن پهپاد امریکایی قبل از حادثه نفتکش ها

© AP Photo / Tasnim News Agencyتلاش ایران برای سرنگون کردن پهپاد امریکایی قبل از حادثه نفتکش ها
تلاش ایران برای سرنگون کردن پهپاد امریکایی قبل از حادثه نفتکش ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه تلویزیونی سی ان ان با استناد به مقامات معرفی نشده امریکایی ادعا می کند ایران چند ساعت قبل از حادثه نفتکش ها تلاش کرد یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کند.

حمایت دبیر کل سازمان ملل از تحقیقات درباره حادثه دریای عمان - اسپوتنیک ایران
حمایت دبیر کل سازمان ملل از تحقیقات درباره حادثه دریای عمان
به گزارش اسپوتنیک، سی ان ان اعلام کرد ایرانیان موشک زمین به هوا به سوی پهپاد آمریکایی شلیک کردند که به هدف اصابت نکرده و به دریا افتاد.
به گفته منبع امریکایی، پهپاد MQ-9 در حال نظارت بر ناوهای ایرانی واقع در نزدیکی کشتی های نفتکش بود اما توضیح نداد که آیا این پهپاد از قایق هایی را که می توانستند به کشتی ها حمله کنند، فیلم برداری کرده است یا نه.
مقام امریکایی همچنین به سی ان ان اطلاع داد چند روز قبل نیروهای حوثی مورد حمایت ایران یک پهپاد دیگر ایالات متحده را بر فراز دریای سرخ سرنگون کرده اند.
یش از ظهر روز پنج‌شنبه (23 خرداد) دو کشتی نفتکش شامل نفتکش «Front Altair» که با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده بود و نفتکش «Kokuka Courageous» که با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به‌مقصد سنگاپور، محموله «متانول» حمل می‌کرد، در دریای عمان دچار حادثه شدند که بنا بر ادعای رسانه‌های غربی هدف حمله قرار گرفته‌اند.
آمریکا با انتشار ویدئویی که ظاهراً قایقی را در حال جدا کردن یک مین دریایی از یکی از نفتکش‌های حادثه‌دیده نشان می‌دهد، مدعی شده است که این قایق ایرانی بوده و به‌منظور پاک کردن رد پای ایران در این حادثه به محل اعزام شده است.
بسیاری از ناظران از جمله وزیر امور خارجه آلمان ویدئوی منتشر شده آمریکایی ها برای متهم کردن ایران را کافی ندانسته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала