توئیت جدید ظریف در واکنش به ادعاهای آمریکا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / توئیت ظریف در واکنش به ادعاهای آمریکا
توئیت ظریف در واکنش به ادعاهای آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در توئیتر خود نوشت: ادعاهای بی اساس واشنگتن علیه تهران نشان می‌دهد که گروه ب "نقشه ب " را که همان دیپلماسی تخریب است، دنبال می کند.

​به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف در واکنش به ادعاهای آمریکا در خصوص نفت کش‌ها در دریای عمان نوشت:

 

«ادعاهای بی اساس واشنگتن علیه تهران نشان می‌دهد که گروه ب "نقشه ب " را که همان دیپلماسی تخریب است، دنبال می کند.
من چند ماه پیش دقیقاً در خصوص این سناریو هشدار دادم، من پیشگو نیستم اما می دانم تفکر گروه ب از کجا سرچشمه می گیرد»
دیشب شورای امنیت سازمان ملل متحد به پیشنهاد آمریکا برای بررسی حادثه آتش سوزی نفتکش ها در دریای عمان تشکیل جلسه داد. 
در پایان این نشست، جاناتان کوهن سفیر آمریکا در سازمان ملل با تکرار ادعای مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا ، ایران را در این ماجرا متهم کرد. 
پیشتر مایک پمپئو وزیرامورخارجه آمریکا، ایران را به تشدید اوضاع در رابطه با حمله به تانکرها در دریای عمان که ایالات متحده آن را به حساب ایران می گذارد، متهم کرده است.
پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت:«این نوع حملات غیرمنتظره و بی اساس، امنیت و صلح جهانی را تهدید می کند و حمله آشکار به آزادی شناوری است و نمایانگر کمپین غیرقابل قبول تشدید تشنج از سوی ایران است».
پمپئو خاطرنشان کرد که مقامات ایرانی تهدید خود جهت ممانعت از حمل و نقل نفت از خاورمیانه به بازارهای جهانی از طریق تنگه هرمز را به این شکل اجرایی می کنند.
وزیر امور خارجه آمریکا افزود:«ایران به خاطر حمله به دو تانکر در دریای عمان مسئول است. 22 ماه آوریل ایران به جهانیان اعلام کرد که مانع از حمل ونقل نفت از طریق تنگه هرمز خواهد شد. حالا ایران روی اجرایی کردن وعده خود کار می کند».
به گزارش رسانه های ایرانی و عربی روز پنج شنبه 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده پس از نجات در ایران به سر می برند.  11 روس از حادثه انفجار در یکی از نفتکش ها در دریای عمان نجات یافتند و هم اکنون در بندر جاسک ایران قرار دارند.
شبکه خبری CNN مدعی شده است که این حملات توسط مین های دریایی صورت گرفته است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала