آزمایش موشک هایپرسونیک آمریکا بدون پرتاب

© Christopher Okula/US Air Force بمب افکن استراتژیک B-52 Stratofortress
بمب افکن استراتژیک B-52 Stratofortress - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوایی آمریکا اولین آزمایش موفق تابستانی موشک هایپرسونیک را به انجام رساند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش منتشره دفتر مطبوعاتی نیروی هوایی آمریکا، آزمایش موشک هایپرسونیک از نوع موشک مافوق صوتAGM-183A —ARRW که در خارج از بدنه بمب افکن استراتژیک B-52 Stratofortress نصب شده است به انجام رسید.

مطابق با خبر منتشره در سایت نیروی هوایی آمریکا، این آزمایش در روز 12 ژوئن در پایگاه هوایی «ادواردز» در ایالت کالیفرنیا انجام شد. موشک فاقد کلاهک بود.

در خبر منتشره آمده است:«طی آزمایش، اطلاعاتی در باره هر نوع مقاومت و تأثیرات ارتعاشی بر خود سلاح و تجهیزات خارجی هواپیما جمع‌آوری شد. این موشک فاقد موادمنفجره بود و در حین پرواز از هواپیمای «ب-52» پرتاب نشد. این نوع جمع‌آوری اطلاعات برای تمام سیستم های نیروی هوایی ضروری است».

موشک تاکیتیکی هایپرسونیک ARRW از نوع «هوا-سطح»، از سال 2018 توسط کرپراسیون «لاک هد مارتین»همراه با دیگر شرکت ها طراحی می شود. در ماه اوت سال گذشته  480 میلیون دلار برای اجرای این برنامه اختصاص داده شد.

این موشک باید تا سال 2022 به نیروی هوایی آمریکا تحویل داده شود. بطور همزمان، موشک هایپرسونیک دیگر HCSWبا شعاع پرواز بیشتر برای نیروی هوایی آمریکا طراحی می شود که برای ساخت آن در ماه آوریل سال 2018 میلادی 928 میلیون دلار اختصاص داده شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала