استراق سمع لالیگا از هواداران فوتبال

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / استراق سمع لالیگا از هواداران فوتبال
استراق سمع لالیگا از هواداران فوتبال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لالیگای اسپانیا به دلیل استراق سع از هواداران فوتبال 250 هزار یورو جریمه شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، براساس اعلام سازمان حفاظت از داده‌های اسپانیا (AEPD)، لالیگا از اطلاع رسانی کافی به کاربرانش در خصوص فعال شدن میکروفون تلفنهای همراهشان و همچنین افشای موقعیت مکانی آنها پس از استفاده از نرم افزار رسمی این نهاد، قصور کرده است.

از اینرو لالیگای اسپانیا به دلیل نقض مقررات اتحادیه اروپا در خصوص امنیت داده‌ها، 250 هزار یورو جریمه شد.

گزارش ها حاکی از آن است که لالیگا از سیستم موقعیت یاب گوشی برای پیدا کردن موقعیت مکانی رستوران‌هایی که بازی‌های لالیگا را به طور غیرمجاز پخش می کرده اند، بهره می برده است.

علاوه بر جریمه در نظر گرفته شده، AEPD خواهان حذف نرم افزار مذکور تا سی ام ژوئن سال جاری شد؛ این نرم افزار تاکنون بیش از 10 میلیون بار دانلود شده است.

با این حال، لالیگا در بیانیه‌ای که توسط رویترز منتشر شده، ارتکاب هر گونه تخلفی را رد و تاکید کرده است که این نهاد همواره از مقررات امنیت داده‌ها پیروی کرده است.

علاوه بر این، لالیگا مدعی است که نرم افزار مذکور به منظور دسترسی به میکروفون گوشی هوشمند 2 بار از کاربر اجازه می‌گیرد؛ همچنین براساس ادعای لالیگا این نرم افزار اجازه استراق سمع مکالمات کاربر را نمی‌دهد.

لالیگا متعهد شده است که تا پایان ماه جاری میلادی عملکرد میکروفون را از پلتفرم خود حذف کند.

«خاویر تباس» رئیس لالیگا پیش تر گفته بود که این نهاد در خاک اسپانیا به ازای هر فصل 400 میلیون یورو از این حیث متضرر می‌شود و این در حالی است که ضرر مالی بین المللی آنها بابت پخش غیرمجاز بازی‌ها به ازای هر فصل 600 میلیون یورو است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала