اعلام دلیل ناتوانی آمریکا در تحریم صنعت پتروشیمی ایران

© AP Photo / Ebrahim Norooziکارخانه پتروشیمی ایران
کارخانه پتروشیمی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اقدام آمریکایی‌ها برای تحریم صنعت پتروشیمی کشور را بلوف سیاسی دانست و گفت: این تحریم‌ها موضوع تازه‌ای نیست و از قبل نیز ادامه داشته است.

روحانی : ایران با اعمال تحریم و فشار به بن بست نمی رود - اسپوتنیک ایران
روحانی در دیدار با هایکو ماس: ایران با اعمال تحریم و فشار به بن بست نمی رود
به گزارش اسپوتنیک، عین‌الله شریف‌پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه صنعت پتروشیمی ایران، گفت: این تحریم‌ها موضوع تازه‌ای نیست و از قبل نیز ادامه داشته، اما فقط به نوعی جنگ روانی از سوی آمریکایی‌ها مطرح شد.
وی با تأکید بر اینکه امکان تحریم صنعت پتروشیمی ایران وجود ندارد، اظهار داشت: تحریم‌های آمریکا علیه صنعت پتروشیمی ایران نشان‌دهنده اوج خباثت دولت این کشور است و راهی برای مذاکره باقی نمی‌گذارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: صنعت پتروشیمی از لحاظ فنی و تکنیکی تفاوت قابل توجهی با صنعت نفت خام دارد و ایران در این سال‌‌ها توانسته با فرآوری محصولات بازار خود را پیدا کند، بنابراین تحریم این صنعت عملیاتی نمی‌شود.
شریف‌پور تصریح کرد: بازار صنعت پتروشیمی ایران بازار خود را دارد و از طرفی مانند فروش نفت نیست که بتوان خریدار و فروشنده را رصد کرد، بنابراین هر شرکتی می‌تواند به انحاء مختلف نسبت به خرید محصولات پتروشیمی ایران، فارغ از اینکه تحریم شود، اقدام کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اقدام آمریکایی‌ها برای تحریم صنعت پتروشیمی کشور بلوف سیاسی است و خودشان هم به خوبی می‌‌دانند که این کار امکان‌پذیر نیست، بنابراین نباید اسیر جوسازی‌های آنها در داخل کشور شویم.
آمریکا هفدهم خرداد ماه اعلام کرد تحریم های جدیدی علیه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و همچنین 39 شرکت وابسته به صنایع پتروشیمی خلیج فارس اعمال می کند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود آورده که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارد و به تنهایی نیمی از صادرات پتروشیمی ایران را عهده‌دار است.
سیگال مندلکر معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی اعلام کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شکل سیستماتیک و سازماندهی شده وارد بخش‌های حساس اقتصاد ایران شده است.
هشتم ماه مه سال گذشته ، دونالد ترامپ ، رئئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال ان تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند. آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور آمریکا، ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала