چکار کنیم لیز نخوریم؟

CC0 / / چکار کنیم لیز نخوریم؟
چکار کنیم لیز نخوریم؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایستا، محلول ضد لغزش را برای اولین بار در اینوتکس 2019 ایران معرفی می کند.

به گزارش اسپوتنیک بر طبق آمار((NSC- National Safety Council سالانه یک میلیون نفر از حوادث لیز خوردن و سقوط آسیب می‌بینند که از این بین 17700 نفر فوت می‌کنند.

به گزارش «ایسنا»،هر فرد روزانه به طور متوسط 5000 تا 7000 قدم برمی‌دارد. این عدد نشان از خطر بالقوه‌ای دارد که در صورت ناایمن بودن سطح افراد را تهدید می‌کند. همچنین لیز خوردن و سقوط عامل اصلی حوادث در محیط کار است. از مرگ و میرهای اتفاق افتاده در محیط کار، لیز خوردن و سقوط با 14% دومین عامل (بعد از تماس با تجهیزات) می‌باشد. به طوری که بر طبق گزارش((BLS- Bureau of Labor Statistics  کارگران صنایع غذایی به ازا هر حادثه در اثر لیز خوردن و سقوط 5 روز قادر به کار کردن نبوده‌اند.

محلول ضد لغزش «ایستا» با افزایش ضریب اصطکاک سطح، باعث کاهش احتمال لیز خوردن می‌شود. این محلول برای اولین بار در ایران توسط شرکت دانش بنیان «شریف فناوران آنیل» تولید شده است.

نحوه عملکرد آن اینطور است که بدون آن که پوششی روی سطح ایجاد کند، در اثر ایجاد ناهمواری‌های بسیار ریز (در مقیاس نانو) باعث افزایش اصطکاک سطح می‌شود. تأثیر محلول ضد لغزش ایستا برای مصارف خانگی به طور متوسط حدود یک سال باقی خواهد ماند. بعد از گذشت این زمان تأثیر محلول به تدریج کم شده و می‌بایست مجدداً مورد استفاده قرار گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала