تأیید آمادگی آمریکا برای مذاکره با ایران

© AFP 2023 / Nicholas Kammوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن برای مذاکره با تهران جهت حل و فصل مسأله ایران اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا طی یک کنفرانس مطبوعاتی کوتاه مدت اعلام نمود که واشنگتن برای مذاکره با تهران برای حل و فصل مسأله ایران آماده است.

اورتاگوس گفت:«یگانه راه‌حل، امضای موافقتنامه جدید و بهتری است که بتواند تمام جنبه های خطرات ناشی شده از سوی ایران را برطرف سازد. این خطرات در 12 نکته پیشنهاد می شوند که به گفته رئیس جمهور ترامپ و پمپئو وزیر خارجه آمریکا، واشنگتن برای بحث در خصوص آنها آماده است. مقامات ایرانی میدانند چطور با آنها تماس بگیرند.

ترامپ قصد دارد در امریکا حالت فوق العاده اعلام کند - اسپوتنیک ایران
ترامپ قصد دارد در امریکا حالت فوق العاده اعلام کند

تهدید چندی پیش ایران در رابطه با متوقف کردن اجرای تعهدات کلیدی هسته ای مطابق با برجام «گام بزرگی در جهتی نادرست»است. جامعه جهانی باید وحدت نظر در این موضوع را حفظ کند و ایران را به پاسخگویی در قبال تهدیدات مرتبط با گسترش برنامه هسته ای تهران فراخواند».

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала