حمله یمن به پایگاه هوایی ملک خالد سعودی

© AP Photo / John Gapsدفع حملات یمن توسط عربستان
دفع حملات یمن توسط عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب غرب عربستان روز 11 ژوئن، مورد حمله پهپادی ارتش یمن قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، پهپادهای ارتش یمن که به پایگاه هوایی عربستان حمله کرده بودند،رهگیری و منهدم شده اند. این فرودگاه در شهر «خمیس مشیط» مرکز استان عسیر در جنوب غرب عربستان واقع است.

سرهنگ «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان نیز در این باره اظهار کرد:«پدافند هوایی عربستان دو پرنده که حوثی ها آنها را به سوی شهر خمیس مشیط روانه کرده بودند، رهگیری و منهدم کرده اند».

هفت پهپاد یمنی مدتی قبل در واکنش به حملات مستمر ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به مناطق مسکونی و زیرساخت‌های یمن، دو ایستگاه پمپاژ نفت در استان های «الدوادمی» و «عفیفه» در غرب این کشور را هدف قرار دادند. جنبش انصارالله یمن حمله پهپادی اخیر به تأسیسات نفتی آرامکو را بخشی از عملیات نظامی احتمالی برای حمله به 300 هدف حیاتی و نظامی در امارات و عربستان اعلام کرد.

درگیری میان نیروهای الحوثی و ارتش عربستان 5 نوامبر 2009به دنبال کشته‌شدن یک مرزبان عربستانی در خطوط مرزی این کشور با یمن آغاز شد. از 3 نوامبر یک جنگ علنی میان نظامیان سعودی و شبه‌نظامیان حوثی که شیعه زیدی هستند، در جریان است. گروه حوثی که برای حکومت شیعه در یمن مبارزه می‌کند، پس از کشتن یک سرباز مرزی و اشغال دو روستای متعلق به عربستان سعودی، مجبور شد با ارتش عربستان درگیر شود.عربستان نسبت به رفتار نظامی ارتش یمن که موجب شد تا نیروهای حوثی به سمت مرزهای عربستان عقب‌نشینی کنند و به جوار مرزهای این کشور برسند معترض است و به همین دلیل یمن را متهم می‌کند که نیت سوئی در این کار داشته و می‌خواسته به هر قیمتی شده عربستان را وارد جنگ کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала