استقرار جنگنده تهاجمی آمریکا در لهستان

اشتراک
آمریکا جنگنده خود را برای شرکت در حملات تهاجمی در پایگاه «کشِسینا» مستقر کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به خبر منتشره در وبگاه نیروی هوایی آمریکا در اروپا، ایالات متحده امریکا یک فروند جنگنده خود را جهت شرکت در عملیات تهاجمی در لهستان مستقرکرده است.

نیروی هوایی ایالات متحده اعلام کرد که یک فروند هواپیمای EC-130H Compass Call  برای شرکت در عملیات تهاجمی به پایگاه هوایی Keshesina لهستان منتقل شده است.

این هواپیما از 55-مین گروه  نبرد الکترونی است که در ایالت آریزونا مستقر است. در گزارش همچنان گفته می شود که این جنگنده در تمرینات مشترک با ارتش لهستان شرکت خواهد کرد.

جنگنده EU-130H Compass Call آمریکایی را «سیستم سلاح تاکتیکی» می نامند که از سال 1983 در خدمت نیروی هوایی ایالات متحده قرار داشته و دارای سیستم های تهاجمی برای حمله به زیرساخت  الکترونی دشمن و نابودی وسایلی است که در جنگ رادیوالکترونی مورد استفاده قرار می گیرند. از این هواپیما قبلا در عملیات  کوزوو، عراق، صربستان و افغانستان استفاده شده بود.

از تاریخ 9 تا 21 ماه ژوئن، رزمایش ناتو در دریای بالتیک برگزار خواهد شد. این تمرینات تحت رهبری فرماندهی ناوگان دوم نیروی دریایی ایالات متحده با همراهی کشتی  Mount Whitney که در پایان ماه مه وارد دریای بالتیک شد انجام خواهند شد. در این رزمایش دریایی 40 کشتی و زیردریایی و 40 هواپیما از 18 کشور جهان، شرکت خواهند داشت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала