ضرب العجل دوباره آمریکا به ترکیه برای لغو معامله با روسیه

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر ضرب العجل دوباره آمریکا به ترکیه برای لغو معامله با روسیه
ضرب العجل دوباره آمریکا به ترکیه برای لغو معامله با روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد آنکارا باید از خریداری سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 امتناع ورزد و در غیر اینصورت ایالات متحده از همکاری با ترکیه در برنامه تولید جنگنده های اف 35 دست برخواهد داشت.

آنکارا - اسپوتنیک ایران
نبرد آمریکا و ترکیه بر سر اس-400 روسی
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در نامه پاتریک شاناهان، سرپرست پنتاگون به وزارت دفاع ترکیه گفته شده است. در این نامه گفته می شود معاملات ترکیه با روسیه و امریکا مغایر هم هستند. 
واشنگتن تا 31 ژوئیه به آنکارا مهلت داده است و ترکیه طی این مدت باید بین روسیه و امریکا یکی را انتخاب کند. اگر ترکیه شرایط امریکا را نپذیرد از برنامه لاکهید مارتین، شرکت صنایع نظامی آمریکا حذف شده و از دریافت 100 فروند جنگنده نسل پنجم اف 35 محروم خواهد گردید.
به گزارش رویترز دیروز آمریکا تصمیم گرفت از پذیرش تعداد بیشتری از خلبانان ترکیه برای آموزش پرواز با هواپیماهای جنگنده ت بمب افکن اف 35 خودداری ورزد.
تصمیم جدید در شرایط مذاکرات آمریکا و ترکیه گرفته شده که در جریان آن واشنگتن تلاش می کند ترکیه را از خریداری سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 از روسیه منصرف کند.
خاطرنشان می شود تصمیم جدید امریکا فقط ان خلبانان و پرسنل فنی ترک را در بر می گیرد که قصد داشتند ، برای آموزش وارد آمریکا شوند.
در حال حاضر 4 خلبان و 20 پرسنل فنی ترک در حال اموزش دیدن در در یک پایگاه هوایی در ایالت آریزونا آمریکا هستند و همچنین دو خلبان ترکیه در انجا به عنوان مشاور کار می کنند.
منابع رویترز اعلام کردند بعید نمی دانند در صورت امتناع ترکیه از خرید اس 400 این تصمیم امریکا لغو شود.
بتازگی اردوغان بار دیگر پیشنهاد داد تا یک گروه کاری مشترک در مورد اس-400 که واشنگتن آنکارا را از خرید آن منع می کند ایجاد کند. ترکیه قبلا اعلام کرده بود که برنامه های خرید اس-400 را لغو نخواهد کرد و قرار است اولین مجموعه سیستم های دفاع هوایی اس 400 در ماه ژوئیه وارد ترکیه شود.
یادآور می شود آمریکا از طرق گوناگون تلاش می ورزد از خریداری سامانه های موشکی اس 400 توسط ترکیه جلوگیری کند اما مقامات آنکارا از جمله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بارها اعلام کرده اند از این معامله با روسیه صرفنظر نخواهند نمود.
یک روزنامه ترک به نام "ترکیه"می نویسد ایالات متحده نگران آن است که ترکیه با دریافت سامانه های موشکی روسی اس 400 سیاست مستقلانه تر و پرتحرک تری را در خاورمیانه دنبال کند.
سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала