فراخوان کارآفرین آلمانی به دفاع از "جریان شمالی ـ 2" در مقابل امریکا

© Photo / Nord Stream 2 / Axel Schmidtفراخوان کارآفرین آلمانی به دفاع از "جریان شمالی ـ 2" در مقابل امریکا
فراخوان کارآفرین آلمانی به دفاع از جریان شمالی ـ 2 در مقابل امریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارتین برودرمولر، رئیس شرکت آلمانی BASF ، بزرگترین شرکت صنایع شیمیایی جهان از طرح خط لوله گاز"جریان شمالی ـ 2" حمایت کرده و همچنین به بازگرداندن روسیه به جامعه بین المللی فرا خواند.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس BASF در مصاحبه با روزنامه سوئیسی Neue Zurcher Zeitung گفت:" درنتیجه وجود "جریان شمالی ـ 2" انرژی بیشتر دارای قابلیت رقابت در بازار ظاهر می شود. من در اینکه آمریکایی ها می خواهند صادرات گاز مایع را افزایش دهند، هیچ نکته وحشتناکی را مشاهده نمی کنم اما هنگام مایع سازی گاز و تبدیل دوباره آن به گاز مقدار زیادی گاز کربنیک به وجودمی آید و ضمناً گاز مایع آمریکایی گرانتر از گاز روسی است".
به گفته مارتین برودرمولر، اروپائیان نباید تعیین سرنوشت طرح هایی همچون خط لوله گاز "جریان شمالی ـ 2" از سوی امریکا را قبول کنند. وی ضمناً ابراز امیدواری کرد که عقل سلیم غلبه کرده و واشنگتن کمپانی های اروپایی شرکت کننده در احداث "جریان شمالی ـ 2" را تحریم نکنند.
رئیس BASF خاطرنشان ساخت روسیه در درازمدت شریک استراتژیک اتحادیه اروپا است و یادآور شد که دهها سال است اروپا با شرکت روسی گازپروم همکاری می کند.
طرح خط لوله گاز «جریان شمالی- 2» از سواحل روسیه و از طریق بستر دریای بالتیک به آلمان کشیده می‌شود و قرار است در مجموع معادل 55 میلیارد مترمکعب گاز را به کشورهای اروپایی برساند. در نظر است کار احداث این خط لوله گاز در سال جاری 2019 به پایان برسد.
BASF ،بزرگترین شرکت صنایع شیمیایی جهان است و مقر اصلی آن، در لودویگسهافن، آلمان قرار دارد. این شرکت دارای شعباتی در 80 کشور جهان است. شرکت BASF ، دارای شش سایت تولید یکپارچه محصولات شیمیایی و تعداد ۳۹۰ سایت دیگر تولید، در اروپا، آسیا، استرالیا، آمریکا و آفریقا است.
BASF دارای مشتریانی در 200 کشور جهان می باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала