انتشار پرونده "مرد برفی"

© Fotolia / Bestgreenscreenانتشار پرونده "مرد برفی"
انتشار پرونده مرد برفی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دفتر فدرال آگاهی آمریکا (اف بی آی) اسناد در رابطه با تحقیقات درباره نمونه هایی را که می توانستند متعلق به پدیده موسوم به آدم برفی باشند، منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر برن، مدیر مرکز اطلاعات درباره وجود مرد برفی در سال 1976 از آزمایشگاه اف بی آی درخواست کرد 15 نمونه مو و بافت بدن نامشخص را مورد مطالعه قرار دهد و طوری که در نامه جی کوکرن ، مدیر بخش خدمات علمی و فنی اف بی آی به پیتر برن گفته می شود معلوم شد آنها متعلق به موجودی از خانواده گوزنیان هستند.
آقای برن که اکنون 93 سال دارد، دیروز به شبکه تلویزیونی CNBC اظهار داشت هنوز از امکان اثبات وجود مرد برفی ناامید نشده است. وی گفت طی 50 سال اخیر دو یا سه زنجیره رد پاهای  مرد برفی را در هیمالیا کشف کرده است. با توجه به این رد پاها هرکدام از پاهای آدم برفی دارای پنج انگشت است. برن در عین حال اعتراف کرد شاید آنها متعلق به هندوهایی باشند که به ریاضت کشی رو آورده و از دنیای انسانی و لذات مادی روگردان شده اند. 
شبکه تلویزیونی آمریکایی اضافه می کند که این اولین موردی است که اف بی آی نمونه موها را مورد مطالعه قرار داده تا معلوم شود آیا آنها متعلق به مرد  برفی هستند یا نه.
یتی یا مرد برفی موجودی افسانه‌ای است که بسیاری فکر می‌کنند چنین موجودی ساکن کوه‌های بزرگ هیمالیا و کشورهای نپال و تبت است. بنا به داستان‌ها او جثه‌ای به بزرگی یک خرس بزرگ سفید دارد و همانند انسان بر روی دو پا راه می‌رود. گفته می‌شود که بومیان و کوهنوردان در هوای بد کوهستان یتی را گه گاه می‌بینند. همچنین گفته می‌شود که گاهی به مردمان گمشده در کوه کمک می‌کند. از این موجود با نام‌ پاگنده هم نام برده شده‌است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала