چطور می توان حساسیت را بدون دارو درمان کرد؟

© Depositphotos.com / Deagreez1چطور می توان حساسیت را بدون دارو درمان کرد؟
چطور می توان حساسیت را بدون دارو درمان کرد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علاوه بر داروهای شیمیایی ، میوه ها و سبزیجات برای مبارزه با حساسیت های فصلی مناسب اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بهداشت نیوز: آلرژی پاسخ طبیعی و ناخوداگاه بدن به برخی مواد خوراکی است؛ این مواد حساسیت زا که گاهی از گرد و غبار و در برخی موارد از گرده‌ها ناشی می شوند، در تماس با سلول‌های غشا‌های مخاط بینی، دهان، گلو، ریه‌ها، معده و روده به انتشار هیستامین در بدن منجر خواهند شد.
آنتی هیستامین‌ها برای جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک در بدن در نظر گرفته شده‌اند بیشتر به عنوان داورهای شیمیایی استفاده می شوند.
برخی از مواد غذایی و داروهای گیاهی نیز تاثیرات مشابهی را در تولید هیستامین دارند. استفاده از درمان‌های طبیعی نتایج بهتری در مواحجه با آلرژی در پی دارد چرا که سیستم ایمنی بدن از طریق رژیم غذایی مناسب می‌تواند به حالت طبیعی باز گردد.
آنتی هیستامین طبیعی که قابل دسترس هستند شامل:
گیاه گزنه یکی از گیاهان دارویی متداول‌ با آثار درمانی قابل توجه است، از جمله مهمترین آثار این گیاه می‌توان تاثیر آنتی هیستامینی دانست.
کورستین آنتی اکسیدانی است که به طور طبیعی در پیاز، سیب و دیگر محصولات گیاهی وجود دارد؛ تحقیقات نشان می‌دهد که این ماده آنتی اکسیدانی اثرات آنتی هیستامینی دارد.
ویتامین است که C یک آنتی هیستامین طبیعی و در دسترس از طریق میوه‌ها و سبزیجات دریافت می شود. ویتامینی که به شکل مکمل‌های غذایی وجود دارد.
ویتامین C هیچ اثر سمی ندارد و به عنوان یک راه حل سالم برای درمان نشانه‌های آلرژی‌های فصلی محسوب می‌شود؛ کارشناسان پیشنهاد می‌کنند برای جلوگیری از حساسیت فصلی حداقل ۲ گرم در روز از این ماده حاوی آنتی هیستامین استفاده شود، البته با افزایش حدود سه تا پنج واحد مرکبات در روز می‌توان به اثرگذاری کامل این ماده پی برد.
بروملین یک ترکیب بسیار رایج در آناناس است که می‌توان آن را در قالب مکمل‌های غذایی دریافت نمود.
بروملین تاثیری شگفت انگیز در مشکلات تنفسی و التهابات ناشی از آلرژی دارد؛ یک مطالعه نشان داد مصرف ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم از این ماده سه بار در روز می‌تواند آثار قابل توجه آنتی هیستامینی داشته باشد، البته پیشنهاد می‌شود بروملین را بیشتر از طریق مصرف آناناس که منبع غنی این ماده محسوب می‌شود، کسب نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала