رکورد کاهش قیمت طلا در ایران

© Fotolia / Ded Pixto طلا
طلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت طلا در داخل کشور کاهش یافته است، در حالی که در بازار جهانی افزایش داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، درحالی که قیمت طلا در بازار جهانی روند صعودی و حدود شش دلار افزایش داشته، قیمت‌ها در داخل روند کاهشی به خود گرفته است و طی چند روز اخیر کاهش قیمت ارز، طلا و سکه مشاده شده است.

سکه تمام بهار آزادی از روز گذشته تا امروز حدود 80 هزار تومان کاهش داشته است. انواع دیگر سکه نیز کاهش قیمت پیدا کرده‌اند. هر گرم طلای 18 عیار از روز گذشته تا امروز حدود 5000 تومان ارزان شده و به نظر می‌رسد روند کاهشی قیمت ادامه داشته باشد.

عضو اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران در مورد آخرین قیمت‌ها در بازار گفت:«هر قطعه سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 430 هزار تومان، سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 540 هزار، نیم سکه دو میلیون و 560 هزار، ربع سکه یک میلیون و 670 هزار، سکه یک گرمی یک میلیون، هر مثقال طلا یک میلیون و 872 هزار و هر گرم طلای خام 18 عیار 411هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

مشخص نیست روند کاهشی در بازار تا چه زمانی ادامه پیدا کند اما کاهش برخی از قیمت‌ها در چند ماه اخیر رکورد زده است.کاهش قیمت‌ها هم دلیل سیاسی و هم دلیل اقتصادی دارد. به عبارت دیگر علت کاهش قیمت‌ها از یک طرف به دلیل کاهش تنش‌های سیاسی و از طرف دیگر به دلیل اقدامات بانک مرکزی در تثبیت نرخ ارز بوده است. این دو اتفاق باعث شده بازار به سمت و سوی ثبات قیمت و کاهش هیجانات قیمتی حرکت کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала