هشدار ایران در صورت تداوم همراهی عربستان با آمریکا

© Sputnikحسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران
حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی در جنگ اقتصادی علیه ایران با آمریکا همگام شده است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به خبر توییتری دستیار ویژه رئیس مجلس ایران، تصمیم ایران در رابطه با عربستان سعودی اگر دست از همراهی آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران برندارد، شوک‌آور خواهد بود.

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:«حاکمان عربستان اگر همراهی و نوکری خود برای آمریکا در جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران را متوقف نکنند، باید منتظر تصمیم جدید و شوک‌آور تهران باشند. زمان برای تداوم سیاست‌های کثیف سعودی اماراتی —اسراییلی بسرعت رو به پایان است».

وی در ادامه تاکید کرد:«زمان برای تداوم سیاست‌های کثیف سعود، اماراتی و اسرائیلی به سرعت رو به پایان است.

همچنین به نوشته تسنیم، محسن مهرعلیزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره  سخنان اخیر رهبر انقلاب در رابطه با  توان دفاعی و موشکی کشور، گفت:«توانایی دفاعی ما در ابعاد نظامی،  به عنوان قدرتی بازدارنده برای حفظ امنیت کشور محسوب می‌شود.

هدف دشمنان از  طرح مذاکرات موشکی با ایران این است که با تضعیف توان دفاعی کشور،  هر زمان که اراده کرد از حربه نظامی در راستای جلوگیری از مسیر پیشرفت ملت ایران استفاده کند. بنابراین توان موشکی کشور  به هیچ وجه  قابل مذاکره نیست.راه مبارزه با دسیسه‌های  آمریکایی‌، مقاوم‌سازی اقتصاد داخلی و همچینن آگاه سازی بیش از پیش مردم در قبال این دسیسه‌ها است.

اظهارات تازه وزیر خارجه عربستان علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اظهارات تازه وزیر خارجه عربستان علیه ایران

آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون به انحای مختلف ایران را درگیر فشارها و تحریم‌های اقتصادی قرار داده‌اند ولی این فشارها هیچگاه نتیجه‌ای برای آنها نداشته است.  البته این طور نیست که این فشارها در زندگی مردم تاثیرگذار نباشد ولی برآیند تحریم‌های اقتصادی کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا علیه ملت ایران نتوانسته آنها را به اهداف مدنظرشان که همان سلطه بر ملت ایران است، برساند».

 

​گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

کاخ سفید، 22 آوریل در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت خرید نفت ایران که پیشتر به هشت کشور داده بود را تمدید نکند.این تصمیم آمریکا مورد انتقاد کشورهایی مانند چین، هند و ترکیه قرار گرفته و به نظر می رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد.ترامپ با اعلام تحریم صادرات نفت ایران طی چند هفته آینده، کشورهایی که به خواسته آمریکا عمل نکنند را به اعمال تحریم تهدید کرده است.  تصمیم عدم‌تمدید معافیت‌ها با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ شده است.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала