مقامات ایرانی، لبنانی متهم به جاسوسی برای آمریکا را آزاد خواهند کرد

© Fotolia / Sakhorn38مقامات ایرانی، لبنانی متهم به جاسوسی برای آمریکا را آزاد خواهند کرد
مقامات ایرانی، لبنانی متهم به جاسوسی برای آمریکا را آزاد خواهند کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ایرانی تصمیم گرفته اند که نزار ذکا، بازرگان لبنانی را که در سال 2015 به اتهام جاسوسی برای ایالات متحده دستگیر شده است، آزاد کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی المیادین، نزار ذکا، بازرگان لبنانی که در ایالات متحده به طور دائم زندگی می کرد، در 15 اکتبر 2015 به دعوت طرف ایرانی برای شرکت در یک انجمن تجاری بین المللی وارد تهران شد. در 18 اکتبر، او در مسیر فرودگاه ناپدید شد و در تاریخ 3 نوامبر رسانه‌های ایران تأیید کردند که او به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت شده‌است.

نزار ذکا یک کارشناس فناوری اطلاعات و مدافع آزادی اینترنت اهل لبنان است. او اقامت دائم ایالات متحده آمریکا را داراست و به عنوان دبیر کل "سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات عرب" در واشنگتن دی. سی فعالیت می‌کند.

سعد حریری، نخست وزیر لبنان در ماه ژانویه به طور رسمی برای آزادی نزار زکا به دولت ایران اعتراض کرد. در اوایل سال 2017، کنگره ایالات متحده، زکا را در فهرست آمریکایی هایی که به طور غیرقانونی توسط مقامات ایرانی بازداشت شده اند قرار داد و خواستار آن شد که رئیس جمهور دونالد ترامپ اقدامات لازم را برای آزادی آنها انجام دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала