تیراندازی مستقیم نظامیان سودان به سمت تظاهرکنندگان

© East News/Xinhua / eyevineسودان
سودان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در تیراندازی بسوی تظاهرکنندگان در سودان دست کم سه نفر کشته و بیش از 60 نفر مجروح شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، در خارطوم پایتخت سودان، پلیس ضد شورش سودان به سمت تظاهرکنندگان معترض آتش گشود.

پلیس اردوگاه تظاهرکنندگان را به آتش کشید که در ماه آوریل در مقابل وزارت دفاع کشور برپا شده بود.  قبل از آغاز آتشباری از گاز اشک‌آور علیه تظاهرکنندگان استفاده شده بود. تظاهرکنندگان سنگ به سوی پلیس  و سربازان پرتاب می کردند.

خبرنگار الجزیره در صفحه خود در توییتر نوشت که در این درگیری ها 8 نفر کشته شده‌اند و ارتش سودان خبرنگاران را بازداشت می کند تا گزارشی در باره این رویدادها پخش نکنند.

بخشی از اهالی این کشور آفریقایی در راه‌پیمایی های آرام علیه ارتش سودان شرکت می کنند و خواهان آن هستند که شخصیت های غیرنظامی ریاست کشور را به عهده بگیرند.

ارتش سودان صبح روز 11 آوریل پس از اعتراضات ساکنان که 4 ماه طول کشید دست به کودتا زد. تظاهرکنندگان خواهان استعفای رئیس‌جمهور وقت شدند که 30 سال حکومت کرده بود. تظاهرکنندگان از ارتش خواستند  البشیر را سرنگون سازد.

این تظاهرات که از سوی معارضان هدایت می‌شود، برای فشار بر شورای نظامی انتقالی سودان و انتقال قدرت به غیرنظامیان صورت می‌گیرد.

بر اساس توافقاتی، مقرر شده بود دوره انتقالی قدرت، سه سال به طول بینجامد و یک پارلمان مرکب از 300 عضو تشکیل شود که یک سوم آن از حزب ائتلاف آزادی و تغییر باشند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала