کیم جونگ اون همراه دیپلمات برکنارشده

© Sputnik / Iliya Pitalevکیم جونگ اون
کیم جونگ اون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر کره شمالی همراه یکی از مقامات دولتی که از سمت خود برکنار شده بود در یک کنسرت حضور یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری کره شمالی«تستاک»، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی  همراه یکی از کارمندان عالی مقام دولتی که به گزارش رسانه های کره جنوبی از سمت خود برکنار شده و برای «بازآموزی» اعزام شده بود، در یک کنسرت حضور یافت.

در گزارش مربوطه آمده است:« رهبر کره شمالی روز 2 ماه ژوئن هنرنمایی زنان افسرهای ارتش کره شمالی را در جریان یک کنسرت تماشا کرد». رئیس بخش کمیته مرکزی حزب کار کره در موضوع اتحاد دو کره نیز وی را همراهی می کرد. او یکی از مذاکره‌کنندگان اصلی در جریان تهیه مقدمات دیدار دوم  کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود.

نشریه نامبرده متذکر می شود که در کره شمالی گویا نماینده ویژه شورای دولتی کشور در امور سیاست با آمریکا به دلیل شکست اجلاس هانوی اعدام کرده‌اند. همراه کیم هیوک چول، 4 کارمند دیگر وزارت خارجه کره شمالی نیز اعدام شده‌اند.  به نوشته خبرگزاری کره جنوبی گویا این افراد به دلیل اتهام به جاسوسی به نفع آمریکا مجازات شده اند.

قبلا نیز اینگونه اخبار در رسانه های کره جنوبی در باره اعدام کارمندان دولتی کره شمالی ظاهر شده بودند که بعدا معلوم شد زنده و سالم هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала