تمرین جنگی ناوهواپیمابر آمریکایی در نزدیکی سواحل ایران

© Photo / Facebook/ U.S. Naval Forces Central Command / U.S. 5th Fleetعملیات تمرینی ناو هواپیمابر و بمب افکن های آمریکایی
عملیات تمرینی ناو هواپیمابر و بمب افکن های آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناو هواپیمابر و بمب‌افکن آمریکایی در خلیج فارس مشق نظامی کردند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه  مرکز فرماندهی نیروی دریایی آمریکا در آن منطقه، گروه ضربت که شامل ناو هواپیمابر«ـآبراهام لینکلن» و بمب افکن «ب-52» است روز اول ژوئن به دلیل اوضاع در ایران ، در نزدیکی سواحل ایران یک تمرین نظامی به انجام رساند.

جان بولتون مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی پیشتر اطلاع داده بود که آمریکا ناو هواپیمابر « آبراهام لینکلن» و بمب افکن آمریکایی را به نزدیکی سواحل ایران اعزام می کند. به گفته وی این «علامت مشخصی به مقامات حکومتی ایران است که بدانند در صورت حمله به منافع آمریکا و یا متحدان آن کشور با پاسخ بیرحمانه‌ای مواجه خواهند شد».

در این تمرین نظامی  جنگنده-بمب افکن F/A-18 Super Hornet و بالگرد MH-60 Sea Hawk و هواپیمای ردیاب E-2D Advanced Hawkeye نیز  شرکت داشتند که نبرد هوایی و پروازهای همزمان تمرین شد.

بولتون: ایران از مین برای حمله به تانکرهای امارات استفاده کرده است - اسپوتنیک ایران
بولتون: ایران از مین برای حمله به تانکرهای امارات استفاده کرده است

جوزف گوستلی فرمانده  نیروی هوایی گروه متحده  نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد:«اتحاد نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ما، آن‌ها را قوی تر و کاراتر می‌سازد.  ما برای مقابله با هر گونه تهدید در رابطه با آمریکا در این منطقه آماده هستیم».

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا چندی پیش در اقدامی مغایر قوانین بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که بخشی از نیروهای رسمی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران است، در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا را تصویب کردند.

پنجم ماه مه جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در این خصوص گفت که واشنگتن به منظور مقابله با سیاست های ایران، بمب افکن هایی را در خاورمیانه مستقر خواهد کرد و یک گروه تجهیزات نظامی به رهبری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به این منطقه ارسال می کند. این ناو آمریکایی هم اکنون در دریای مدیترانه قرار دارد.

روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала