ایران تسلیم نمی شود

© AP Photo / Ebrahim Norooziروحانی،رئیس جمهور ایران
روحانی،رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روحانی: ما اهل منطق و مذاکره‌ایم اگر با احترام کامل و در چارچوب مقررات بین‌المللی سر میز مذاکره بنشینند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از«ایسنا»، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که اگر در جنگ با آمریکا امیدوارانه بایستیم، پیروز می‌شویم.

رئیس‌جمهور ایران در ادامه گفت:«اگر با احترام سر میز بنشینند اهل مذاکره‌ایم. در برابر قدرت‌های زورگو و زیاده‌خواه، تسلیم نمی‌شویم ما اهل منطق و مذاکره‌ایم اگر با احترام کامل و در چارچوب مقررات بین‌المللی سر میز مذاکره بنشینند، نه اینکه فرمان مذاکره صادر کنند.

دشمنان از اردیبهشت سال گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کردند تا به تعبیر خودشان بالاترین فشار در طول تاریخ را بر ملت وارد کنند. دشمنان آرزوی واهی داشتند که ملت ایران را وادار به تسلیم کنند اما تا امروز علیرغم سختی و مشکلات، مردم در برابر فریادهای دشمن با غرش قهرمانانه مقاومت کرده‌اند.

آمریکا به زودی از اسناد حمله ایران به تانکرهای اماراتی رونمایی می شود - اسپوتنیک ایران
آمریکا به زودی از اسناد حمله ایران به تانکرهای اماراتی رونمایی می کند

دشمنی که تا سال گذشته اعلام می‌کرد هدفم از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران است، امروز به صراحت اعلام می‌کند کاری با نظام ندارد. دشمنی که تا چند ماه قبل ادعا می‌کرد بزرگ‌ترین قدرت نظامی جهان است و اگر اراده کند نیروهای مسلح ایران را می‌تواند در هم بشکند، امروز اعلام می‌کند که قصد جنگ ندارد. چند ماه پیش خلیج فارس، جولانگاه ناوهای آنها بود اما امروز از ناوگان آنها خبری نیست و تا 300 — 400 مایلی دورتر در آب‌های بین‌المللی لنگر انداخته‌اند».

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا چندی پیش در اقدامی مغایر قوانین بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که بخشی از نیروهای رسمی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران است، در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا را تصویب کردند.

پنجم ماه مه جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در این خصوص گفت که واشنگتن به منظور مقابله با سیاست های ایران، بمب افکن هایی را در خاورمیانه مستقر خواهد کرد و یک گروه تجهیزات نظامی به رهبری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به این منطقه ارسال می کند

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала