ارسال تجهیزات به کره ماه

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر کره ماه
کره ماه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناسا قصد دارد در سال 2020 تجهیزات را به کره ماه ارسال کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ناسا، ایالات متحده آمریکا در سال های 2020 و 2021 قصد دارد در قالب مأمورت فضایی سرنشین دار، تجهیزات را به سطح ماه ارسال کند. پرواز سرنشین‌دار به ماه در سال 2024 انجام خواهد شد.

آژانس فضایی آمریکا سه شرکت را برای ارسال تجهیزات علمی و وسایل و ابزار ضروری به کره ماه  انتخاب کرده است که در چارچوب برنامه Artemis اجرایی خواهد شد. شایان ذکر است که دولت ترامپ برنامه پرواز انسان به کره ماه را تسریع بخشیده است. با توجه به گمانی‌زنی ها، پرواز سرنشین دار به کره ماه قرار است در سال 2024 انجام شود که فضانوردان زن و مرد در آن شرکت خواهند داشت.

بر طبق داده ها، هر یک از 3 شرکت باید سفینه ماهی برای ارسال تجهیزات به اندازه و اشکال مختلف به ماه را طراحی کند. سفینه ها باید تا 23 محموله باری را به ماه برسانند. این تجهیزات شامل دستگاه هایی برای جمع‌آوری اطلاعات خواهد بود که در آینده به فضانوردان هنگام فرود بر سطح ماه و ردیابی در کره ماه و دفاع از خود در مقابل پرتو رادیو اکتیو کمک خواهند کرد.

به گفته ناسا،اولین سفینه Orbit Beyond باید در سپتامبر سال 2020 بر سطح ماه فرود آید. دو سفینه دیگر باید تا ژوئیه سال 2021  در Oceanous Procellarum — لکه سیاه ماه که از زمین قابل رویت است، فرود آیند.

شایان ذکر است که ایالات متحده آخرین بار در سال 1972 سفینه سرنشین دار «آپولون» را به کره ماه فرستاد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала