دهشتناک‌ترین موشک روسی برای آمریکا

اشتراک
در چین نام وحشتناک‌ترین موشک ساخت روسیه برای ایالات متحده را فاش ساختند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه«Sohu»، رسانه های چینی از بین تمام زرادخانه‌های موشکی روسیه، «سرمت» را بزرگترین خطر برای آمریکا عنوان کردند.

به نوشته وبگاه نامبرده،ظاهرشدن سامانه موشکی «اراس-28»-«سرمت» در نیروهای مسلح روسیه  کابوس دهشتناکی برای آمریکاست.

آمریکا از ضد موشک لیرزی خود رونمایی کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا از ضد موشک لیرزی خود رونمایی کرد

در گزارش منتشره از برتری موشک های هسته ای روسیه تعریف شده است. نویسنده مقاله توجه خواننده را به این حقیقت جلب می کند که بهترین سامانه های پدافند هوایی طراحی شده در غرب نیز نمی تواند«سرمت» را از بین ببرد.

چنین وضعیتی می‌تواند به بروز خلاءفنی منجر شود که بر اثر آن آمریکا قادر نخواهد بود به مقابله با موشک روسی بپردازد. تلاش های آمریکا برای ایجاد سیستمی که بتواند «سرمت» را از بین ببرد با شکست روبرو می شود. در نتیجه به نوشته وبگاه نامبرده، آمریکا با گذشت هر روز برتری خود را از دست می دهد.

وزن موشک بالستیکی قاره پیمای «سرمت» بیش از 200 تن بوده، آنرا می توان به کلاهک های هسته ای مسلح کرد و وسایل دفاع موشکی با دشواری می توانند آنرا رهگیری کنند. علاوه بر این تعداد بلوک های رزمی سرمت بیشتر از موشک «وایوودا» است که فعلا قوی ترین موشک بالستیکی قاره پیما در جهان است.
موشک «سرمت» که کار ساخت آن در سال 2009 آغاز گردیده ، جزو موشک های فوق سنگین است. این موشک با سوخت مایع کار می کند و از سکوهای زیرزمینی پرتاب می شود.
برد این موشک بیش از 11 هزار کیلومتر است و می تواند بین 10 تا 15 کلاهک تقسیم شونده با قدرت هرکدام حدود 750 کیلوتن را حمل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала