گفتگوی مرکل و پمپئو با محوریت موضوع ایران، افغانستان و اوکراین

© AFP 2023 / Odd Andersenگفتگوی مرکل و پمپئو با محوریت موضوع ایران، افغانستان و اوکراین
گفتگوی مرکل و پمپئو با محوریت موضوع ایران، افغانستان و اوکراین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایالات متحده در خصوص ایران، اوکراین و افغانستان با صدراعظم آلمان به گفتگو پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارش مطبوعاتی منتشر شده در روز شنبه توسط وزارت امور خارجه آمریکا از جانب مورگان اورتاگوس، سخنگوی این وزارتخانه، آمده است: وضعیت اوکراین، وضعیت حول ایران، حل و فصل سیاسی در افغانستان در جلسه آنگلا مرکل، نخست وزیر آلمان با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. این جلسه روز گذشته در برلین برگزار گردید.

ظریف: ایران نیازی به واسطه برای گفتگو با آمریکا ندارد - اسپوتنیک ایران
ظریف: ایران برای گفتگو با آمریکا نیازی به واسطه ندارد

در این گزارش آمده است که "مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده در ملاقات با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، موضوعات کلیدی دارای منافع متقابل، از جمله حمایت از اوکراین و مخالفت با تجاوز روسیه را به بحث گذاشتند. آنها در مورد تهدیدات رو به رشد در منطقه از جانب رژیم ایران در تقابل با منافع ایالات متحده و نیاز به مقابله با فعالیت‌های موشکی و اقدامات تهاجمی ایران در منطقه، بحث نمودند."
در ادامه این گزارش آمده است که "رهبران سیاسی همچنین درباره منافع مشترک دو کشور در زمینه ایجاد یک توافق سیاسی که منجر به پایان جنگ در افغانستان و حفظ دستاوردهای 18 سال گذشته شود بحث و گفتگو نمودند. هر دو کشور آلمان و ایالات متحده گفتگوی واقعی بین الافغانی و مذاکرات را به عنوان یک گام کلیدی در پیشبرد روند صلح در این کشور به رسمیت می شناسند. "

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала