فینال انگلیسی لیگ قهرمانان قاره سبز در مادرید

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / فینال انگلیسی لیگ قهرمانان قاره سبز در مادرید
فینال انگلیسی لیگ قهرمانان قاره سبز در مادرید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فوتبالدوستان در سراسر دنیا امشب برای دیدن فینال لیگ قهرمانان اروپا بین دو تیم انگلیسی لیورپول و تلتنهام آماده می شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ورزش سه، پس از سلطه 5 ساله تیم های اسپانیایی در لیگ قهرمانان، امشب یک تیم انگلیسی جام قهرمانی این رقابت را بالای سر خواهد برد.

تاتنهام و لیورپول که در دیدارهای رفت مرحله نیمه نهایی مقابل آژاکس و بارسلونا شکست خورده بودند، هر یک با بازگشت هایی خیره کننده توانستند راهی فینال شوند تا بعد از 11 سال، بار دیگر چمپیونزلیگ یک فینال تمام انگلیسی داشته باشد. ضمن اینکه برای اولین بار بعد از سال 2012، یک تیم انگلیسی این جام را بالای سر خواهد برد. آخرین بار چلسی بود که در فینال مونیخ، در ضربات پنالتی، بایرن مونیخ را شکست داد و به قهرمانی رسید.

محمد صلاح، ستاره مصری تیم لیورپول در فینال فصل قبل برابر رئال مادرید و در حالیکه در اوج آمادگی قرار داشت، بعد از خطای سرخیو راموس در نیمه اول مجبور به ترک زمین شد و حالا آن را صخنه را بدترین اتفاق عمر ورزشی اش توصیف می کند و برای دیدار امشب در برابر تاتنهام لحظه شماری می کند که شاید جام لیگ قهرمانان را بر بالای سر ببرد.

صلاح همچنین ابراز امیدواری کرد هری کین، گلزن انگلیسی تاتنهام بعد از هفته ها مصدومیت امشب قادر به بازی کردن در فینال باشد.

در حالی که به بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا نزدیک می شویم، بسیاری شانس لیورپول برای قهرمانی بیشتر از تاتنهام می دانند. اما در این میان "خوان ده راموس"، سرمربی سابق رئال و تاتنهام چنین عقیده ای ندارد. وی گفت:  ابدا چنین عقیده ای ندارم. شانس قهرمانی 50-50 است و نه بیشتر. در لیگ برتر، دو تیم نبرد برابری داشتند و از لحاظ کیفیت بازیکنان نیز بسیار شبیه به هم هستند. خیلی ها می گویند که لیورپول 80 درصد قهرمان می شود اما من اینطور تصور نمی کنم. نه اینکه چون سابقه مربیگری تاتنهام را دارم چنین عقیده ای داشته باشم. از نظر من، نبرد برابری را شاهد خواهیم بود.

در این بین برخی ستاره های سابق فوتبال دنیا نتیجه این فینال تماشایی را پیش بینی کردند.

امشب از ساعت 23:30 دقیقه به وقت تهران، دو تیم انگلیسی لیورپول و تاتنهام در فینال بزرگترین رویداد باشگاهی لیگ قهرمانان قاره سبز در استادیوم واندا متروپولیتانو مادرید به مصاف هم خواهند رفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала