اظهارات تازه وزیر خارجه عربستان علیه ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اظهارات تازه وزیر خارجه عربستان علیه ایران
اظهارات تازه وزیر خارجه عربستان علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه عربستانی طی سخنانی بار دیگر ایران را به مداخله در امور کشورهای منطقه متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکارنیوز، ابراهیم العساف، وزیر خارجه عربستان سعودی بامداد پنج‌شنبه در سخنرانی‌ خود در جمع اعضای سازمان همکاری اسلامی، بار دیگر ایران را به مداخله در امور کشورهای منطقه متهم کرد.

هدف عربستان ایجاد یک جبهه ضد ایرانی از کشورهای عربی است - اسپوتنیک ایران
هدف عربستان ایجاد یک جبهه ضد ایرانی از کشورهای عربی است

وی که در نشست مقدماتی سازمان همکاری اسلامی در شهر «جده» عربستان صحبت می‌کرد، گفت: «ایران همچنان به مداخله در منطقه ادامه می‌دهد.»

العساف افزود: «مداخلات ایران در یمن، به رنج مردم یمن منجر شده است.»

اظهارات این دیپلمات سعودی در حالی مطرح می‌شود که عربستان سعودی بیش از چهار سال است که به صورت مستمر مناطق مختلف یمن را هدف حملات هوایی قرار داده است. به نوشته روزنامه «واشنگتن‌پست»، این حملات تاکنون بیش از 50000 کشته بر جای گذاشته است که اغلب آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش «عملیات تروریستی» علیه چند نفتکش در بندر «فجیره» امارات عربی متحده و همچنین حمله پهپادی تلافی‌جویانه انقلابیون یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را محکوم کرد.

در روزهای گذشته مقام‌های اماراتی، سعودی و آمریکایی تلاش کرده‌اند تا حوادث اخیر در منطقه را به ایران نسبت داده و فضایی ضدایرانی ایجاد کنند.

روز چهارشنبه «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم در اظهاراتی مشابه با دانفورد مدعی شد که «تقریبا مطمئن» است که ایران عامل انفجار در چند نفتکش در بندر فجیره امارات بوده است.

ایران ضمن رد این ادعا، جان بولتون را «جنگ‌طلب و آشوب‌طلب» توصیف کرده است. سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات بولتون، گفته است: «آقای بولتون و سایر جنگ طلبان و آشوب طلبان باید بدانند که صبر راهبردی، هوشیاری بالا و آمادگی کامل دفاعی جمهوری اسلامی ایران که برخاسته از اراده ملتی بزرگ و مقاوم است، مانع تحقق خواسته‌های شوم آنها برای برای ایجاد هرج و مرج در منطقه خواهد شد.»

شایان ذکر است که این هفته گروهی از سازمان‌های مدافع حقوق بشر در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد از او خواستند نام عربستان سعودی را در فهرست ناقضان حقوق کودکان در جنگ قرار دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала