شرکت روحانی در نشست کشورهای صادرکننده گاز

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoشرکت روحانی در نشست کشورهای صادرکننده گاز
شرکت روحانی در نشست کشورهای صادرکننده گاز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیام دعوت رسمی رئیس جمهور گینه استوایی از رئیس جمهور ایران برای حضور در نشست گاز به ایران ارسال شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، پیام دعوت رئیس‌جمهور گینه استوایی برای حضور روحانی در نشست سران‌ جی‌یی‌سی‌اف تقدیم وزیر نفت شد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت و گابریل نگوهیما لیما، وزیر معادن و منابع طبیعی گینه استوایی روز 27 ماه مه در تهران با یکدیگر ملاقات و درباره همکاری‌های دوجانبه تهران-مالابو و تصمیم‌ها و سیاست‌های اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف) گفت‌وگو کردند.

وزیر معادن و منابع طبیعی گینه استوایی همچنین در این ملاقات دعوت رسمی رئیس‌جمهور کشورش را از حسن روحانی برای شرکت در نشست سران جی‌یی‌سی‌اف در مالابو را تقدیم وزیر نفت کرد.

تهیه چشم انداز بازار جهانی گاز، بولتن سالانه آماری گاز، سند راهبردی سازمان، همکاری در تعیین شاخص قیمت گاز، راهبرد بازار و محیط زیست برخی از فعالیت‌های جی‌یی‌سی‌اف در سال‌های اخیر بوده است.

اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز 44 درصد از تولید گاز جهان، 67 درصد از ذخایر گازی جهان، 64 درصد از انتقال گاز با خط لوله و 66 درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا و امارات، 12 عضو اصلی جی‌یی‌سی‌اف هستند و هلند، نروژ، عراق، عمان، پرو و آذربایجان به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز شرکت می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала