کمک متخصصان روسیه به استقرار اس-400 در ترکیه

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر کمک متخصصان روسیه به استقرار اس-400 در ترکیه
کمک متخصصان روسیه به استقرار اس-400 در ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه در انتظار ورود متخصصان نظامی روسیه برای استقرار سامانه پدافند هوایی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی« Haber Turk »، خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه اعلام نمود که در ترکیه منتظر ورود متخصصان روس برای کمک به استقرار سامانه پدافند هوایی «اس-400» هستند.

وی بار دیگر تأکید کرد که موضوع خرید سامانه پدافند هوایی روسیه قابل بحث نیست. وی تاریخ دقیق ورود متخصصان نظامی روسیه را اعلام نکرد. اما گفت که سامانه «اس-400» در ماه های آینده به ترکیه تحویل داده خواهد شد و این فرایند آغاز شده است.

مثلت نفتی ایران، ترکیه و آمریکا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
مثلث نفتی ایران، ترکیه و آمریکا

از آنکارا سوال شد، ترکیه در صورتی که آمریکا از فروش جنگنده های «اف-35» به آن کشور خودداری ورزد چه کار خواهد کرد و آیا جنگنده «سو-57« روسیه را جایگزین آن خواهد کرد، گفت:اگر آمریکا در چارچوب قرارداد موضع خود را تغییر بدهد، در آنصورت ما دنیای خاص خود را ایجاد خواهیم کرد».

گفتنی است که شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی» آمریکا در روز 21 ماه مه گزارش داده بود که آمریکا به ترکیه اولتیماتوم و هشدار داده بود که ترکیه باید موضع خود را در خصوص خرید « اف-35» و یا سامانه پدافند هوایی « اس-400» روسیه معین کند. تا پایان ماه ژوئن به ترکیه فرصت داده شده است. در غیراینصورت واشنگتن فهماند عواقب تصمیمگیری نادرست ترکیه بسیار منفی خواهد بود.

واقعیت معامله روسیه و ترکیه در خصوص سامانه پدافند هوایی «اس-400» در سال 2017 بطور رسمی مورد تأیید قرار گرفت. اما آمریکا تلاش زیادی بخرج داد تا مانع از انجام این معامله بشود. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بارها اعلام کرد که با وجود فشار زیاد از سوی شرکای غربی از خرید سامانه پدافند هوایی «اس-400» روسیه خودداری نخواهد ورزید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала