سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران قرار ندارد

© Fotolia / Borna Mirahmadianسلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران قرار ندارد
سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران قرار ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران آماده تعامل، گفت و گو و رفع سوء تفاهمات با برخی کشورهای خلیج فارس است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، سفیرایران در پاریس اعلام کرد که سلاح هسته ای هیچگاه در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار ندارد.

بهرام قاسمی در کنفرانس «کاهش تنش در خلیج فارس» در مجلس سنای فرانسه تصریح کرد:«سلاح هسته ای هیچگاه در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار نداشته و این موضوع علاوه بر اینکه مستند به فتوای رهبر معظم انقلاب است، با توافق برجام نیز که اجرای تعهدات ایران 14 بار در گزارش ها و بیانیه های متعدد از سوی آژانس بین المللی هسته ای مورد تایید قرار گرفته است، به اثبات رسیده است.

ما آماده تعامل، گفت و گو و رفع سوء تفاهمات با برخی کشورهای خلیج فارس هستیم.هیچ کشوری در منطقه نمی تواند به تنهایی تضمین کننده صلح و ثبات و امنیت خود باشد. استفاده از دانش هسته صلح امیز که در برجام نیز مورد تاکید قرار گرفته است از حقوق بدیهی ایران و موضوعی کاملا روشن و شفاف است.

کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
جایگزینی نفت ایران با نفت روسیه و قزاقستان

این دیگران بوده اند که تاکنون به ندای خیرخواهانه ایران در جهت کاهش تنش و تلاش برای تحکیم صلح و ثبات منطقه پاسخی نداده اند. ایران در سالیان گذشته همواره تکرار کرده است که آماده انعقاد یک پیمان عدم تعرض و تجاوز با این کشور ها جهت ایجاد اعتماد و کمک به رفع نگرانی های ناشی از القاء ترس دیگران بوده است.

برقراری صلح، امنیت و ثبات در منطقه زمانی می تواند با واقعیت همراه شود که منافع تمامی کشورهای خلیج فارس در نظر گرفته شود. با توجه شاخص های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و  تامین انرژی جهان، خلیج فارس به مهمترین منطقه استراتژیک جهان تبدیل شده و ثبات یا ناامنی آن به سرعت به کل جهان تعمیم پیدا می کند.

برای یک ثبات پایدار و صلح و امنیت همه کشورهای منطقه باید در یک تلاش جمعی با اراده ای راسخ و در یک همکاری مشترک در این مسیر بطور مشترک اقدام کنند».

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала